Juwel rock bakgrunn i oppløsning

Har en Juwel Rock bakgrunn i mitt 160 l Så i dag det var felter som ikke hadde rett "farge" trodde det lå et algelag på bakgrunnen,MEN det er overflaten på bakgrunnen som er borte! Bagrunnen er ca 4 mnd gammel. Alle vannverdier er fine (PH 6,8 ) og fisken trives utmerket. Noen andre som har opplevet liknende? Regner med at dette blir en reklamasjon.... gleder meg ikke til den jobben. Bakgrunnen er korrekt festet med akvariesilikon.
Har du noen maller i karet?

mener å ha lest at enkelte maller kan gnage på bakgrunnen slik at den slites ned. Husker ikke hvor jeg leste det, da.
Har en gibbi som snacker litt på den innvendige bakgrunnen min.
Dette er vanlig på juwel sine bakgrunner tror jeg. har selv hatt en som mistet fargene/laget som skal se ut som stein, slik att bare svart isopor var igjen,, startet å løse seg opp der det var mest bevegelse i vannet, helt til hele midtpartiet var uten farge.. regner nok med at flere kan si det samme.
utrolig dårlig kvalitet på juwels bakgrunner ville jeg si. de tåler jo ikke være i vann, sikkrt greie til terrarie men ikke noe annet
Jeg har også en Juvelrockbakgrunn som er blitt slik. Jeg prata med butikken og kunne få en ny men orka ikke å begynne å skifte da også min er veldig godt silikonert. Min er nå to og et halvt år gammel men begynte veldig tidlig å flasse av.
Juwel igjen
Har 6 cory Panda og SAE + vanlig Ansistrus. Sskulle tro at en annerkjent leverandør som juwel leverte varer som tålte vanlig akvarie fisk. var ikke noen advarsel mot "gnagende" fisk på pakken.

Får ta en tur til der de er kjøpt. Litt synd for jeg har bygget opp akvarie med terrasser i samme stil, de begynner også og miste fargen på "toppene". Penger igjen eller ny vare er minstekravet.....

Da er bakgrunner bytter.
Fikk byttet til andre bakgrunner etter litt duskusjon. De startet med at det kunne være fisk som hadde gnaget dette i stykker.... Men en bakgrunn som ikke tåler de vanligste fiskene i handelen har en klar mangel mener jeg. Så etter noen runder med dokumentasjon og argumentasjon ble bakgunnene innlevert og nye hentet ut. Prøver nå de nye "slimline" bakgrunnene til Juwel Granite Lime. håper disse er bedre....
Upsy daisy!

Jeg har klint til med Juwel Rock bakgrunn i mitt fersking-akvarium, og så nå i etterkant denne lenka......

Er det så at dise bakgrunnen er noe herk og "alltid" smuldrer opp, eller finnes det solskinnshistorier der ute?

LP
Jeg har samme "problem" det som smuldrer av hos meg er malinga. Den sorte skumplasen bak kan fremdeles bli en flott bakgrunn på denne måten

Se om du kan få vridd en eller flere av reflektorene slik at det faller mer lys på bakveggen, la vær å napp alger av den. Denne metoden har fungert utmerket his meg da bakgrunnen ser mer naturlig ut nå enn noen gang tidligere. noe du også kan gjøre for å få bedre resultat er å plante anubias på veggen ved hjelp av pinner. Planten vil snart ha grodd seg fast og sprer seg langsomt bortover.

håper dette kan lette litt på frustrasjonen hos mange.
Jeg har lest om slike tilfeller tidligere her, Juwel Rock bakgrunner som flaker eller flasser av.

Pussig nok har jeg aldri opplevd dette med mine. Aldri. De er helt fine enda. Jeg har den bakgrunnen i flere kar, det eldste har hatt Juwel-bakgrunnen i hele 3 år nå. Og likevel ingen manglende flak eller avskalling der.

PS!
Jeg har ingen L-maller i akvariene med Juwel-bakgrunnene, kun Corydoras og reker.
Tilfeldig bekjentskap
© U.H.
Reklame for plussmedlemskap