Nitridac,bacteria culture

kjøpte en flaske av nitridac bacteria culture, ville prøve det i et av karene .en venn av meg sa at det var bortkasta det kunne umulig vere noe levende bakterier oppi der ,,vel ikke vet jeg ,har noen erfaring med produktet ..takker for svar
Stort sett funker ikke slike produkter. De fleste er bare skrot.
Men kanskje finnes det noen få på markedet som faktisk inneholder bittelitt av de riktige bakteriene, og kanskje ville de hjelpe slik at nitritt-testene ikke ville bli fullt så knallrøde? Jeg har stilt meg det spørsmålet, og derfor prøvd ut mange ulike gjennom tidene.

De gangene jeg har testet slike produkter, så har det alltid blitt nitritt likevel i et nyoppsatt kar. Den dårligste var Tetra sin, Bactozym. Bare dr..., ingen som helst virkning. Det ble knallrøde nitritt-tester likevel.
JBL sin hadde ingen virkning, men jeg husker ikke nøyaktig testresultat.

Jeg har prøvd mange slike produkter som etter sigende skal inneholde levende filterbakteriekultur, og så langt har ingen virket skikkelig. Men det er mulig Dennerle sin FB8 virket noe, for da ble det ikke høyere enn oransje på nitritt-testene (ikke rød). Og i det karet var det faktisk fisk fra starten av.

Dennerle Impfperlen FB8 er altså den eneste jeg kan si det var noen målbar virkning på av disse produktene. Men det passer kun i utvendige tønnefiltere (inneholder filterkuler i en væskeløsning, kulene ligner på Efisubstrat pro)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap