Går disse sammen?

Har en kampfisk hanne og tre hunner. Kan man ha rødmunntetra i lag med kampfiskene?
Inaktiv bruker
Hvet du hva, kampfisk er skumle greier, spesielt når kampfisken har lange fine ``pynte slør``. ike akuratt ambefalt å ha andre fisker oppi akvariet til kampfisk. Adre fisker kan finne på å nappe i halene deres, me mindre du har kort finende da. jeg ville ikke ha prøvd noe slik viss jeg var deg. men siden det er tetra det er snakk om og siden di erså små fisk som ikke går å napper i andre sine fisker sin halepynt så tror jeg det går.
Men du kan prøve det hvis du vill, men da bør du helst ha et annet akvarie slik at du kan ha rødmunntetraene oppi et annet akvarie viss det ikke går.
Men gå til en ekspert inn på en dyrebutikk og spør der, han kan svare dei på slike vanskelige spørsmål.
tror ikke rødmunnstetra er noe problem å sammen med kampfisk. jeg hadde kardinaler med min. Fisk som ikke bør holdes med kampfisk er blandt annet guppy. kampfisken kan tro dette er andre kampfiskhanner pga den store halefinnen til guppy. men tetra er etter min erfaring ufarlig å ha sammen med kampfisk med mindre de er så små at kampfisken kan spise dem
Hvis du har stort nok akvarie, som jeg regner med at du har med så mange kampfisk, så bør det gå bra. Men vær obs på at noen tetraarter kan nappe finnene til hannen, om det gjelder rødmunnstetra vet jeg ikke
Tok et valg
Maretard
Hvis du har stort nok akvarie, som jeg regner med at du har med så mange kampfisk, så bør det gå bra. Men vær obs på at noen tetraarter kan nappe finnene til hannen, om det gjelder rødmunnstetra vet jeg ikke


Jeg valgte å ha rødmunntetraene i et annet akvarium. Så nå får kampfiskene ha plassen for seg selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap