Yngel!

Hei!

I går oppdaget jeg ca. 60 palettciklide yngel i 60 litern min. Jeg har derfor noen spørsmål:


1. Hva skal jeg mate yngelen med? Ynglee er for det meste i kokosnøtthulen, så hvordan skal jeg få gitt dem maten?

2. Skal jeg bare la ynglene bli hos foreldrene? Eller er det lurt å legge dem i ett fødekar?

3. Jeg har en eheim pumpe. Den har sugd opp yngel før. Bør jeg dekke den til med f. eks. en strømpe, eller komme foreldrene til å passe på at yngelen ikke blir sugd inn?

4. Hvor ofte må de mates.


Jeg fant ikke så veldig mye info om palett yngel, så det hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg


Takk for svar på forhånd


Mvh Stian
Det du skal mate med er
1.artemia

2. de skal ære med foreldrene størst sjangse for at flesteparten overlever.

3.vi bruker et sultetøy glas og tar over og så vat på så fuker det bra

4.en gan tildagen vis du mater dem veldigt got så det vil bli mer tilover senere på dagen så kan de forsyne seg da
Hvis de fortsatt er i hulen trenger du ikke å mate enda, da de har plommesekk, men med en gang de kommer ut av hulen kan du begynne å mate dem.

Jeg matet med nyklekket artemia og av og til avskallede artemiaegg som jeg sprøyta inn med en pipette 2-3 ganger om dagen (ikke for mye).

Hvis det ikke er noen andre fisker i karet som kan bli en trussel for ynglene kan du godt la de være med foreldrene.

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Carina Olsen
Reklame for plussmedlemskap