Inreding med stein...

Hvordan skal jeg innrede 26 liters akvariumet mitt med stein, når jeg har sånn ca. 15 steiner, som jeg har funnet i naturen...
Hei! For det første ville jeg kvittet meg med paronhaien du har i karet så fort som mulig. Denne krever enorme akvarier! Dersom du skal innrede et 24liters akvarie er det sikkert ikke plass til så mye stein. Hvordan du innreder karet er avhenging av hvordan fisk du skal ha i. Uansett ville jeg vært forsiktig med å bruke stein fra naturen. Vask de godt før bruk!
Men hvordan skal jeg sitte opp steinene i akvariet? Hvilken måte skal jeg gjøre det...
Det viktigst er at det er stabilt
Bruker du mange stein kan det være en ide å bruke en siteunderlag som du kliper på størelse til bunen og plasserer under sand. Så må du vøre forsiktig om du vil ha stein på hverandre at det blir stabil så ikke steinner faller på en fisk. Du kan bruke silikon for å lime steinene til hverandre eller til glasset men da må vente at det er tør før du setter vann. Se også på http://akvaforum.no/text.cfm?id=1972.
CAKB
Men hvordan skal jeg sitte opp steinene i akvariet? Hvilken måte skal jeg gjøre det...

Er ikke helt sikker på om du virkelig har skrevet riktig... er akvariet faktisk på bare 26 liter? Jeg tror ikke du skal fylle det med stein, det er altfor lite vann i det fra før. Stein tar opp plass for vann.

Har du virkelig gått i fella og kjøpt en paroon hai til det knøttlille karet??
Åja, hadde skrevet feil jeg
Skal kjøpe ett 110 liters akvarium i ferien, så jeg skal bytte ut det 26 liters akvariet mitt...
Fortel hva slags steiner du har funnet og hva du har tenkt til å gjøre så får du litt mer konkrete råd.
Legg til bilder (et bilde sier med enn tusen ord).
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap