Tikkelyd i akvariet evt møbelet i akvastabil

Leste noen hadde knekkelyder i akvariet sitt så tenkte jeg det var på tide å spørre om min tikkelyd da:P

Vist jeg eks skraper alger fra ruten hardt så blir det sånn tikk, tikk ,tikk helt til møbelet/akvariet står helt stille. Har dyttet lett i det med vilje etter jeg hørte denne tikkelyden å da kommer lyden igjen...

Har prøvd å lokkalisert lyden men kommer bare fram til at det er på ene siden av akvariet evt møbelet...

Hva kan det være? har vært siden jeg fikk det...
Akvastabil 325 liter med aliminiumsramme.
Det er en lyd jeg opplever når lyset er nettopp slått av, og armaturet kjøler seg ned. Omtrent som når man slår av motoren på en bil, da tikker det i blant fra panseret mens motoren kjøles ned.

Har lyset vært av eller på når du hører det?
Jeg er temmelig sikker på at lyden kommer fra en eller annen form for teknisk utstyr, ikke akvariet, ettersom du beskriver lyden som tikking. Glass og silikon kan ikke lage den slags lyder, men som sagt; tekn. utstyr kan Jeg holder en knapp på armaturet, siden jeg selv har hørt tikkelyd fra det mange ganger på Akvastabil'ene mine. Hørte det fra Juwel karet mitt også, det viste seg å være varmekolben som laget tikkelyden derfra.
Ville også sjekket vatringa og at alle føtter fortsatt står like jevnt. Står det på parkett? Står bordet å hviler på eksempel 5 av 6 føtter får du "tikkelyd" når du bruker algeskrapa eller dytter/jobber i akvariet. Det var ihvertfall svaret på min tikkelyd, som ble borte etter jeg vatret opp på nytt.
Men da er det jo et Akvaustabil du har...

Greide ikke å dy meg.. sorry :P
Jepp
Det er faktisk som du sier er som tikkelyden på en bil:P
Okei da har jeg ingen ting å være redd for har som sakt vært det nå i 1 år..

Står på murgulv med 6 føtter skal sjekke vatringen idag. Takk for tips
Tilfeldig bekjentskap
© Tone & Ib Damborg Karlsen
Reklame for plussmedlemskap