Guppy yngel i 4liters bolle?

kan guppy yngel (11stk) leve i en liten bolle på 4 ilter sammen med en plante og luft pumpe?

ingen som har gjort dette?
Plussmedlem
Det går nok greit for en liten stund regner jeg med.
Inaktiv bruker
Jada. Det skal da gå fint tror jeg. Men bytt litt av vannet hver dag, slik at de ikke blir forgiftet.
Godt å høre jepp, vannbytte hver dag :P
Jeg vil si at det kommer ann på hva du mener kan leve betyr....
Hvor lenge?
Er yngelen gammel da?
Jeg regner med at Sindla mener de skal være i bollen til de blir store nok til å ikke bli spist når de slippes ut i det vanlige akvariet igjen.
Det skulle gå greit å ha yngel fra guppy slik, men som nevnt tidligere er det viktig å bytte mye av vannet hver dag. Ta helst vann som har stått lagret siden dagen før, så det har samme temperatur som vannet i bollen. Da kan du uten problemer bytte alt vannet hver dag, og samtidig få skyllt/vasket bort fiskebæsj og matrester fra bunnen av bollen. Bare ta yngelen over i et liters-mål e.l. mens bollen rengjøres (ingen såpe! Kun varmt vann til renholdet)
Hvorfor ikke ta byttevannet fra hovedakvariet? Det er jo det vannet de blir født i og skal tilbake til etter hvert? Regner med at nyfødte guppyer er skjøre på endringer i vannverdier og trenger god akklimatisering fra akvarievannet til springvann.
Hei
jeg hadde 26 guppy yngel i en tre liters bolle i to uker, og hadde tre flytende planter. fire unger døde. slik er det nesten alltid meg guppy yngel, at de dør. men jeg tror det går fint

hilsen Sara
Tilfeldig bekjentskap
© Nadia Oslund
Reklame for plussmedlemskap