Palettciklider

Vi har fått yngel for en uke siden, men etterhver så det ut som ungene begynnte å forsivinne. vet noe hvorfor det skjer om de har blitt spist av noen andre fisk som vi hat i akvariet(blå gurami), eller døde de bare av ett eller annen grunn(eventuelt hva er de ikke tåler)? Vi tilsetter GH i akvariet kan det være det som er årsaken,om ikke ynget tåler det? Litt synd at alt yngel blitt borte på bare få dager. De skal nok snart begynne å legge egg igjen, vil ikke at yngel forsvinner denne gangen. va bør man gjøre for å beholde yngel?
Foreldrene trenger gjerne noen forsøk på å lære seg å passe ungene. Vet ikke om de spiser dem selv av og til, men de er i stand til å "rote dem bort" iallefall. Hvis du bare gir dem noen forsøk kan det godt hende de får det til tilslutt.

Har prøvd å leitet i forskjellige tråder om hva slags bunnfisk det hadde gått an å ha ilag med Palettciklide. Trenger/Har lyst på noen gode algespisere men er redd for at det kan bli "krig".
Er det noen som kan hjelpe meg med et valg?

Akvariet er 180l, med rot og mange gjemmeplasser. Har 4 Palettciklider og har prøvd å delt akvariet i flere "soner", ser ut som det fungerer så langt.....
Ingen som kan hjelpe meg? Har tenkt på SAE. Er vel bare å prøve og se hva som skjer......
Palettciklider og bunnfisk
full krig blir d nok ikke mellom palettciklider og bunnfisker (f.eks. algespisere), men ser noen har fått litt hakk i finnene når palettcikleden har yngel.
For min del har det gått helt fint å ha algespiser ilag med ciklidene, men det krever at de har plass til å flytte seg unna sinte foreldre.
Mine lærte i hvertfall å holde seg unna etter hvert.

Men dette er bare min erfaring, vet ikke om det vanligvis blir konflikter... vil bare påpeke at mine var ikke av de mest fredelige ciklidene, de laget problemer for de fleste andre fisk som var i veien.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap