Oppstart av aquastabil 900l

Hei hei.

Var ikke helt sikker på kor æ kunna lag den her tråden, men fant ut at inn på Off topic - diverse mått det vel vær lov å lag en tråd uten å få kjæft

Det som æ har tænkt med den her tråden e å ta nå bilda å skriv litt kos det går igjænnom prosjektet så ska prøv å vær flink te å logg inn å skriv med nån ord nu å da

Planen for øyeblikket e at; ikke langt unna her så det et vaten som har blitt tappa for vann pga at demningen skal ha litt vedlikehold. å da tænkt æ å benytt anledningen te å leit etter røtter som e store å fine som e der, som æ ska i karet. til og bynne med blir det litt blanding av fisk i karet.. har ikke helt bestemt meg for noe spesielt tema enda.. kanskje noen har et par tips

har ikke mer på hjertet nå men så fort jeg kommer på noe skal jeg nok logge på å si det bilder å slikt kommer så fort jeg har noe å ta bilder av har ikke heltet karet enda heller så skal hente det første hælga neste månda. men bilder av røtter kan jeg legge de ut

Men men da snakkes vi om litt
Hilsen Torarne
da har æ vært å leita etter par røtter.. fant ganske mang som va stilig,, men dæm va myk å guffen så da kan æ ikke bruk dæm.. men de va nån som kanksje går å bruk. har spyla av 3 stk som æ kanskje ska bruk. om æ ikke finn nån store fine i butikken da..hmm eller om nån ska sælg nån så må du sei ifra ska ta nån bilda av dæm snart.
Bilder av rota
der e ei rot æ mulig ska bruk.
ska rengjør et par te iløpet av uka,, så det blir nok fleir bilda snart.


det blir så at æ ska hent karet næste hælg istede.. ei uke mindere å vent :P sweet glede mæ ja:P
sånn da vart det rett vei på bilde
der har du funnet en drømmerot... så god og hard ut, men samtidig gammel og utvasket... viktig at det ikke er for mye organisk igjen der inne... hvilke fisker skal du ha i karet da? med en sann rot, blir det garantert gulsort vann, og den vil sikkert senke ph-en din til 6-7... (spørs hvordan kranvannet ditt er) perfekte forhold for fisk fra amazonas!!! og med 900l. hadde jeg nok gått for en gjeng med svære ciklider.
Symbiosemannen
der har du funnet en drømmerot... så god og hard ut, men samtidig gammel og utvasket... viktig at det ikke er for mye organisk igjen der inne... hvilke fisker skal du ha i karet da? med en sann rot, blir det garantert gulsort vann, og den vil sikkert senke ph-en din til 6-7... (spørs hvordan kranvannet ditt er) perfekte forhold for fisk fra amazonas!!! og med 900l. hadde jeg nok gått for en gjeng med svære ciklider.



jupp den va fin er ikke ferdig me å vaske den å slikt.. den skal få seg en runde til å litt koket vann. har ikke bestemt meg for fisk enda.. men ja noen store fine ciklider er en go ide time will show har tnkt å rigge opp karet først så får jeg se etter det.
va på ein liten tur i dag.. fin natur å my blåbær,,men hei ka har vi her!! ei ganske kul rot jo den ska æ ha ja:P
du bor i et bra "rotområde" ser jeg! en sånn rot kunne du helt sikkert fått garantert over 500,- for her inne på rubrikk! jeg har noen flotte i nærheten jeg også, har vurdert å samle opp noen og legge ut bilder... koster vel rundt 100,- å sende... men til glede for andre akvarister som ikke har fine røtter i nærheten! koselig å se bilder med røtter du har funnet i andres kar og
Symbiosemannen
du bor i et bra "rotområde" ser jeg! en sånn rot kunne du helt sikkert fått garantert over 500,- for her inne på rubrikk! jeg har noen flotte i nærheten jeg også, har vurdert å samle opp noen og legge ut bilder... koster vel rundt 100,- å sende... men til glede for andre akvarister som ikke har fine røtter i nærheten! koselig å se bilder med røtter du har funnet i andres kar og :)


hmm jaså ja men det blir nok æ ska ha den rota der selv da ja har vært heldig me røttern jeg har funnet... men det har vært mange mange røtter som jeg ikke kan bruke
Hei Hei.
i går skjedd det ting shø:P det gammle kare vart tømt å kjørt ut å det nye vart henta
åja må bare sei tusen takk te Hans olav som va snill å kjørt
alt gikk bra heilt te vi skull ha på det store kare på tilhængern
som du er på bilde to å tre mått det litt demontering av monstre te
men vi fikk me oss alt gitt. bænken va hvit å den villa æ ha svart, så va å kjøpt svart maling
men etter vi fikk montert bænken å skull mal.... hmm den her ser da grå ut:S så bra jobba av dæ som blanda den ja du på obs bygg!!
men men vart så æ mala det læl. får kjøp ny maling på mandag
så i dag ska æ få med mæ litt følk så vi får kare inn lure på om det må inn vinduet,,
ikke bare bare det heller må skru av det da
men det will time show.
montering montering katta mått bli me på bilde så klart syke øya :P

å vips va bænken ferdig.. eller ja va ikke bare vips.. det tok si tid
Det har mulighet for å bli et kongeakvarium det der så lenge du ikke blir for utålmodig! viktig å ta deg god tid, og tenke langsiktig når du innreder.
Symbiosemannen
Det har mulighet for å bli et kongeakvarium det der ;) så lenge du ikke blir for utålmodig! viktig å ta deg god tid, og tenke langsiktig når du innreder.


jau kan få det bra... men når æ da fikk det hæim bynt æ å lur litt på størrelsen på det, så tok fram målebånde å fant ut derre luringan som sælt kare har målt på utsia å ikke inni kare.. så kare e bare 750l. å det va sprekk i bunnglasse. da villa æ så klart ha litt cash tebake. å når æ sa det te dæm, sa dæm bare jaja solgt e solgt... men ikke faen om æ ska gi mæ.. får æ ikke cash tebake kjæm æ me kare på døra te dæm..

så æ e ikke heilt fornøyd for tia... foots inn asses!!
Det er jo ren svindel spør du meg...
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap