Luft i pumpa!

Pumpa som står i vår 300l har gått lenge nå(godt over et år, om ikke to).
I den siste tiden(siste mnd) har jeg merket at det er mye luft som kommer ut sammen med vannet.

Tenkte at dette bare var fordi pumpa var tett, og bestemte meg altså for å rengjøre denne skikkelig(ja, altså, sånn skikkelig i rett forstand. Har selvfølgelig huska på skjøre bakterier

Nå har jeg satt i gang pumpa igjen og den er verre en noen gang!
I begynnelsen rasla den selvsagt ekstra mye, mest nede i selve pumpa, men nå er det mest sånn små utsprut med luft som kommer. Samt at den plutselig går i gang å durer skikkelig i et par sekunder en gang i blandt.

Hva kan jeg gjøre??
Er det denne O-ringen som muligens er dårlig/borte? Andre forslag?

Pumpa er forresten en AM-TOP 3337, kjøpt ny av meg.
Godt mulig det er en o-ring ja. Bråket kan også være impellerene.


-Tim
et svakt punkt på disse pumpene er der kranene sitter på toppen..... hvis det er noe som er i klem , eller en av o-ringene som sitter når du skrur krana til pumpa borte eller gåen, så suger deg luft..... dette kan komme plutselig ..... spesiellt hvis det er trangt der pumpa står......
Luft i pumpa
Trangt? Hva mener du?
Her står den på gulvet, så tett inn til veggen som den kan(men er vel fortsatt mellom 5-10cm til veggen). Altså ikke trangt idet hele tatt.

Også ble jeg usikker på hvor denne O-ringen skal være hen???? Har stengt av alt nå og åpna begge rørene(skrudd de av selve pumpa), men finner ingen ring, eller annet som er løst liksom, på noen av sidene.
Tine Zachariassen
Trangt? Hva mener du? Her står den på gulvet, så tett inn til veggen som den kan(men er vel fortsatt mellom 5-10cm til veggen). Altså ikke trangt idet hele tatt. Også ble jeg usikker på hvor denne O-ringen skal være hen???? Har stengt av alt nå og åpna begge rørene(skrudd de av selve pumpa), men finner ingen ring, eller annet som er løst liksom, på noen av sidene.


mener over pumpa så ikke kraner er i klem..... sitter O.ringer på selve krana i tapen under gjengekappa.... den har veldig lett for å dette av når du skrur opp....
Har nå sett etter disse o-ringene. og om det er de som er litt sånn gummu-aktig, og sitter gansker klemt på røret på selve pumpa, så er de der.. På begge sidene.

Prøvde å starte pumpa igjen, og det er samme greia, masse luft og med mitt humær idag blir det snart ut vindue med den pumpa

Noen ideer???

Takker for de svarene jeg har fått til nå, og håper dere har noen ideer ti lhva jeg skal gjøre nå
En annen ting som er viktig nå du starter de pumpene er at du suger (med munnen) i ut slangen og får igang hevert prinsippet og pumpa blir smekk full med vann før du starter..... dette er meget viktig.....
Det er masse vann i pumpa, vi fyller på den før vi setter den igang, og den har bestandig begynt å suge uten problemer...

Som sagt har jo også dette med luften vært Før vi stoppa pumpa idag.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap