Planlegging av 540l

Hei

Lurte litt på noen ting og håpet på at kanskje noen her kan hjelpe meg..
Skal sette opp ett nytt akvarium på 540L til helga og skal ha sand bunn i dette, men jeg skal ha ganske mye sand oppi der for jeg skal ha sånn at sanda går oppover bakover i karret og bakgrunnen er egentlig ca 10 cm for lav så tror det blir endel sand, men det jeg lurte på er om det går ann å legge en isoporplate skjult under sanda for å spare litt vekt og sand eller er ikke det noe vits i... og viss jeg skulle hatt isopor i bunnen hadde det vært farlig for fisk eller for sandsnegler og lignende


Og når jeg kjøpte karret fikk jeg med en Tetratec 1200 og den er vell egentlig altfor liten til dette karret så jeg tenkte jeg skulle bruke en Eheim 2224 oppi der å, noen som har noen meninger om det vil gi grei nok sirkulasjon.... og jeg tenkte også egentlig å ha endel planter oppi der men er det da man bruker diffusor?

Hvilke type fisk jeg skal ha oppi der er fortsatt litt uklart men blir ihvertfall noen Regnbuefisk (boesemani) som skal oppi der for de kommer fra det ene gamle karret.. så vil jeg ha noen Corydoras oppi der men kanskje dere kan komme med noen rolige fin fisk som kan gå oppi der

Håper noen har noen har noen tips
Isorpor
Går fint å ha isorpor i bunnen. Jeg mener det er et *must* hvis man har store stein eller andre tunge dekorasjoner i akvariet.
Nissanmann
ja er jo ikke så dumt
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap