Import

Driver å leker med tankenom import av akvariefisk fro utenfor eu ,men det viser seg å ikke være enkelt, jeg vet man må godkjennes av mattilsynet. men etter mange telefonsamtaler rundt om kring i mattilsynests system , har jeg enda ikke funnet ut hvilke dokumenter som må fremlegger ved import.

Derfor spør jeg dere på forumet hær , er det noen som har noen form for erfaringer på import av akvariefisk utenfor eu ?
Akavari
du må vere registrert som selvstendignerings drivende.. det er ikke så vanskelig .. har selv hvert med å impotert fisk ,,det anbefales både når det gjelder utvalg og pris ( utroligt billigt...
Ligger ett veldig godt inlegg om dette på ett annet forum... Søk etter, import akvariefisk , på google såe er det vel den første som dukker opp. Der er linkene og alt.

Innførsel av Akvariefisk:
http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?t=1052818

Update:
"Kjæledyr (fisk) i følge med eier eller under ansvar av en privatperson når innførsel ikke er gjenstand for en kommersiell handel -->

Når det gjelder beløpgrensen på hva man kan ta inn i landet etter min. 24 timer ute av Norge, er denne på 6000 NOK uten at det blir nødvendig å fortolle (MVA).
Det er viktig at det foreligger en kvittering for dette beløpet.
Ved kjøp av enkelgjenstand med verdi over 6000 NOK, må man betale MVA for hele beløpet.

Kilder for innlegget er kommet skriftlig pr. e-post fra Marie Nøkling ved mattilsynet.
"

Kilde: Svein Idsøe, Nettakvariet.no
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap