Flubenol
Postet 24.08.09 kl 18:02
Postet 24.08.09 kl 18:20
Endret: 24.08.09 kl 18:21
Postet 24.08.09 kl 18:44
Dette er doseringen jeg har jeg fått oppgitt av han som solgte Flubenol i England:
" 4 grams per 100 gallons "
Mrk! Britiske gallon er noe annet enn amerikanske gallon!
1 gallon [UK] = 4.546 09 liter (1 gallon er altså 4½ liter)
Da skulle det også bli
1 gram pr 25 gallon eller 113 liter
(25 gallon [UK] = 113 ½ liter)
" 4 grams per 100 gallons "
Mrk! Britiske gallon er noe annet enn amerikanske gallon!
1 gallon [UK] = 4.546 09 liter (1 gallon er altså 4½ liter)
Da skulle det også bli
1 gram pr 25 gallon eller 113 liter
(25 gallon [UK] = 113 ½ liter)
Postet 24.08.09 kl 19:00
Flubenol
Hvordan skal jeg behandle.
Skal jeg gjenta etter en uke?
Skal automatisk vannskifte slåes av?
Hva med kullfilter?
Når kuren er ferdig skal det kraftige vannskift?
Skal jeg filtrere med kull?
Hva skal jeg gjøre videre?
Med hilsen
Ivar Pettersen
Skal jeg gjenta etter en uke?
Skal automatisk vannskifte slåes av?
Hva med kullfilter?
Når kuren er ferdig skal det kraftige vannskift?
Skal jeg filtrere med kull?
Hva skal jeg gjøre videre?
Med hilsen
Ivar Pettersen
Postet 24.08.09 kl 19:50
Fikk du ingen bruksanvisning med deg når du kjøpte den medisinen da? (eller du kan ha vært uheldig og kastet feil papirark, sånn som jeg gjorde en gang
Noen av spørsmålene dine kan man egentlig best svare på dersom du skriver litt mer om HVA du prøver å medisinere, i hva slags kar, hva slags sykdom og hva slags fisk.
Å gjenta etter en uke er en sikkerhetsforanstaltning, for å forsikre seg om at man har fått has på parasittene i alle dens livsstadier. Men Flubenol15 er egentlig en engangsbehandling, står det i papirene.
Man skal aldri filtrere over kull mens man medisinerer. Det gjør man etterpå. (etter at kuren er ferdig) Så om du har noe sånt liggende i filteret ditt, ta det ut. Det er ikke bra å ha kullfiltrering liggende i filteret i ukesvis!
Med Flubenol er det ikke nødvendig. Jeg har aldri filtrert over kull etter bruk av Flubenol15. Jeg skiftet heller ikke vann før det var på tide med det neste ukentlige vannbyttet.
Når du spør om automatisk vannskifte skal slås av, må du nesten fortelle hva slags automatisk vannskifte du har Er det noe som går hver dag, eller hver uke eller hva?
Noen av spørsmålene dine kan man egentlig best svare på dersom du skriver litt mer om HVA du prøver å medisinere, i hva slags kar, hva slags sykdom og hva slags fisk.
Å gjenta etter en uke er en sikkerhetsforanstaltning, for å forsikre seg om at man har fått has på parasittene i alle dens livsstadier. Men Flubenol15 er egentlig en engangsbehandling, står det i papirene.
Man skal aldri filtrere over kull mens man medisinerer. Det gjør man etterpå. (etter at kuren er ferdig) Så om du har noe sånt liggende i filteret ditt, ta det ut. Det er ikke bra å ha kullfiltrering liggende i filteret i ukesvis!
Med Flubenol er det ikke nødvendig. Jeg har aldri filtrert over kull etter bruk av Flubenol15. Jeg skiftet heller ikke vann før det var på tide med det neste ukentlige vannbyttet.
Når du spør om automatisk vannskifte skal slås av, må du nesten fortelle hva slags automatisk vannskifte du har Er det noe som går hver dag, eller hver uke eller hva?
Postet 24.08.09 kl 19:56
Endret: 24.08.09 kl 19:58
Flubenol
Det ser ut som det utelukket angriper maller! Det startet i L-333 karet mitt hadde 9 voksne og 5 ung fisk alle dødde litt etter litt.
Det ser ut som den samme sykdom har begynt å angripe L-107 karet hvor jeg hadde 15 stk. 4 er allerede falt fra.
Jeg har Neon tetra gående i L-333, og Kardinal tetra i L-107 karet ingen av de er død.
Med automatisk vannskifte mener jeg. Det drypper 2 liter i timen 24/7
Stadiet der jeg oppdager det begynner med unormal svømming sidelengs, noe som kan ligne på kramper. 3-4 dager før de dør ligger de helt oppenlyst og apatisk på bunnen helt fremme i akvariet.
Under følgende linker har jeg tidliggere prøvd å finne løsning på problemet
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1012&thread_id=44610
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1012&thread_id=45703
Med vennlig hilsen
Ivar Pettersen
Det ser ut som den samme sykdom har begynt å angripe L-107 karet hvor jeg hadde 15 stk. 4 er allerede falt fra.
Jeg har Neon tetra gående i L-333, og Kardinal tetra i L-107 karet ingen av de er død.
Med automatisk vannskifte mener jeg. Det drypper 2 liter i timen 24/7
Stadiet der jeg oppdager det begynner med unormal svømming sidelengs, noe som kan ligne på kramper. 3-4 dager før de dør ligger de helt oppenlyst og apatisk på bunnen helt fremme i akvariet.
Under følgende linker har jeg tidliggere prøvd å finne løsning på problemet
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1012&thread_id=44610
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1012&thread_id=45703
Med vennlig hilsen
Ivar Pettersen
Postet 24.08.09 kl 20:21