Larver? hæ?

For to dager siden kunne jeg si at jeg hadde hvitprikk i akvariet, så jeg tok den gode temkuren. I mellomtiden(2 dager) reiste jeg på telttur, men da jeg kom hjem var det noe rart i akvariet mitt! Det svømmer små hvite syl tynne ål aktige ting i akvariet mitt (ca en cm). Jeg har fem åler i akvariet, så jeg vet ikke om det er deres eller om det er noen nye leietagere. Noen som har anelse?
Og mer!
Det finnes ikke bare to-tre, men sånn 20stk. noen "svåmmer" og andre er på glasset:S
M@gNu$
Det finnes ikke bare to-tre, men sånn 20stk. noen "svåmmer" og andre er på glasset:S
Ålene er og helt ville, svømmer rundt om kring, pleier ikke å gjøre det.
M@gNu$
[QUOTE=M@gNu$]Det finnes ikke bare to-tre, men sånn 20stk. noen "svåmmer" og andre er på glasset:S
Ålene er og helt ville, svømmer rundt om kring, pleier ikke å gjøre det.

De er ville fordi de prøver å fange de små greiene
(og spise dem)

Jeg vet ikke om det er åle-yngel, siden jeg ikke har erfraring med det.
Kanskje?
mn hva er disse dyra? og en ål mangler, kan det være larver fra en død ål?
Hvor lange er de? Er de rundt 5 mm ville jeg lest om planarier.
Maretard
Hvor lange er de? Er de rundt 5 mm ville jeg lest om planarier.
noen er opptil fem mm, men noen er under en millimeter. planatarier?
godt mulig det i fiskedatabasen står det at de kan bli 25mm lange.
Hva kan bli 25 mm lange?
Og hvordan blir man kvitt dem?
Røtter?
Har du vært ute i naturen og samlet røtter eller planter til akvariet ditt?? Jeg gjorde det en gang, og da fulgte det med bittesmå tynne hvite mark. Fiskene mine slukte de rått, så det tok ikke lang tid før de var borte..
så det jeg har er altså en fantastiske langtids middag? men kan det være hvittprikk larver? eller er de for store?
jeg hadde slik i akvariet hvor jeg hadde kampfisk og no greier... har aldri sett han så aktiv på matfronten som da dem sprellte rundt i akvariet
Du nevner at en fisk er forsvunnet, kanskje død. Dette kan ha ført til ekstra næring i vannet som igjen har ført til planarier. Dette er ikke hvitprikkparasitter. Fiskene spiser dem opp selv etter hvert. Hvis du forer for mye kan du godt gi mindre mat.
Ingen død:p
Jeg var redd for at jeg hadde mistet en, men da mørket kom på i mitt lille rike så kom alle små ålene frem!! jippii
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap