Hvordan fòre øreål?

Jeg har fått meg en 15-17cm Øreål som jeg har gående med Scalarene mine. De går Helt fint sammen..

Jeg lurer på hva man egentlig fòrer Øreål med? Jeg har hørt frossenfòr & Meitemark.. Stemmer det?

Jeg har prøvd å fòre den med Ciklide granlues men det ser ikke ut til at den liker det..

Også lurer jeg på Når denne skal fòres? Morgen, dagtid eller kveld/natt?


Takker for alle svar på forhånd.
Heisann!

Øreøl er jo en rovfisk. De spiser helts levendefôr/frossent. Så kanskje ikke så tilfeldig at den ikke ville ha tørrfôret. Så å gi ålen meitemark og frossenfôr (mygglarver, artemia, dafnier osv.)

Ålen er vel mest nattaktiv etter hva jeg vet. Så det er kanskje lurt å gi den maten om natten/etter at lyset er slokt.
Fisken Magnus
Heisann! Øreøl er jo en rovfisk. De spiser helts levendefôr/frossent. Så kanskje ikke så tilfeldig at den ikke ville ha tørrfôret. Så å gi ålen meitemark og frossenfôr (mygglarver, artemia, dafnier osv.) Ålen er vel mest nattaktiv etter hva jeg vet. Så det er kanskje lurt å gi den maten om natten/etter at lyset er slokt.


Ok, det skal jeg gjøre. Ja, jeg mener å ha lest et sted at den er hovedsaklig nattaktiv. Men har hittil ikke funnet noe skriverier ang matvanene dens..
Jeg skal prøve å gi den Tubifex om litt, siden lyset ganske nettopp slo seg av.

Takk
Hmm
Et råd fra meg fjern øreålen vist du vil at scalarene skal leve.
Jeg har STORE FRONTOSA hadde de lenge ilag med de, men så at frontosaen etter en stund begynte å få tydelige skader i kropp, hode, finner da studerte jeg akvariet i flere timer samme dag å da fant jeg synderen øreålen!!!

Enda så håndmatet jeg øreålene mine morgen å kveld.

SÅ nå skal jeg svare på det du spurte om.
Den tiden jeg hadde øreålen min spiste den rekemiks, oksehjerter og hjemmelaged mat som jeg lagde selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Odd Meyer Løgevik
Reklame for plussmedlemskap