Ildbuk

hei..
Jeg har akkurat fått kjøpt meg ett nytt 120 liters akvarium som jeg har ildbuk ciklider i... Ikke så veldig mange av dem da...

Men er det noen som vet hva slags type fisker el ciklider som går sammen med ildbuken min???


På forhånd tusen takk
Hvis det dannes et par blant dem - som er veldig sannsynlig - må du regne med å ta ut de andre. I en 120l ville jeg ikke hatt andre fisker, kanskje en ancistrus muligens, når /hvis Ildbukparet yngler kan det lett bli krig og massemord i ett såpass lite kar, mulig du kan prøve med en stimfisk somf .f.eks en av de større tetraartene.
Ildbuk
Hvor mye vokser dem på tid da??

Hører at det tar litt tid... Dem er jo bare babyene enda... Hadde tenkt å kjøpe meg større akvarium etterhvert så.. Hva slags typer stimfisk eller tetraer går sammen dem da??


De vokser fort nok. Jeg har en stim Kongotetra med mine, men de blir også i største laget for en 120l, jeg har mine i et 480l kar, og selv der har Ildbukene tatt rotta på et par fullvoksne Kongotetra. En annen ting er at Kongotetra er som navnet tilsier en afrikansk art da - så skal du ha ett rent søramerikansk kar så kan vel. f.eks fullvoksne kardinaltetra være et alternativ, men om de overlever i en 120l sammen med et Ildbukpar er heller usikkert i lengden.
Ildbuk
Hvor mange måneder etter at dem leker kan det komme unger da?? Ser at dem driver å leker noe veldig for tia....


Ildbuk burde vel kanskje ikke være i ett familiekar??

Er litt usikker på hva slags fisk som burde være i ett familie akvarium??

Vil jo ikke at dem skal spise opp annen fisk osv...


Men jeg liker litt farger og størrelse på fisken....


Noen forslag???

Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap