Gullguramien døde ??

Hei

Fekk kjøpt 2 stykk gullgurami i en butikk, etter 2 dager så den ene veldig merkelig ut.
Den hadde fått store hvite lepper,og når eg studerte den nærmere så hadde den noe hvitt "belegg" fra munnen og bakover på hode.tror den var blind og for den holdt seg bare langs kanten av akvariet og følte seg fram med dei lange "følehorna".Tok den ut i går og over i et anna akvarie...Da mista den heilt retnings`sansen.Den svømte i veggene på akvariet heile tia til å begynne med.
Etter noen timer var den død

Hva kan dette være,kan di andre fiskene og få det ?

Ganske nybegynner og har aldri sett sånt før.
Heisann.

Vil tro at å lese denne artikkelen om sykdom i akvariet av Frank Angell vil hjelpe.

Et hvit belegg høres veldig ut som sopp. Munnsopp. Et hvit belegg på leppene inne i munnen.
Bahandles med eSHa 2000.

JEg ville også tatt og sjekket opp med butikken, de har som oftest en garanti på 8 dager fra dagen du kjøper an, så lenge vannverdiene dine er bra. no vet jeg ikkje om du hadde sykdom fra før, og om de er like servicevennlig når d gjelder sykdom, men jeg ville prøvd lykken
Hei
Takk for svar

Nei hadde og har ingen sjukdom i akvariet mitt.Vann verdiene ser heilt fine ut.
Det var bare denne ene fisken som ble syk å døde.
8 dager...kansje det,men det tar meg ca 45 min. å kjøre til denne butikken og fisken kostet ca 45kr så eg tar meg ikke bryèt med det.(siden det bare var 1 fisk)

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap