Trenger hjelp til valg av bakgrunn

trenger tips til et rimelig og fint alternativ til å ha i nyoppsettet. Skal ha Tanganyiaka-oppsett og trenger noe som passer til dette, og kan se bra ut i akvariet mitt, da jeg har liten eller ingen erfaring med innvendig bakgrunn.

Akvariet er ca.130 liter, og har målene 80x40x40
Tips mottas med takk

rockzolid bakgrunnene syns jeg er veldig fine. men har ikke funnet noen norsk forhandler av de... men unimati i danmark fører de ikke så kjempedyre heller. og bakgrunnene bygger fra 4cm til 20 cm.... :p
Plussmedlem
I et såpass lite kar er det viktig at bakgrunnen ikke stjeler for mye plass.
BTN slimline kan dermed være et alternativ.
Og eventuelt med en liten BTN modul felt inn i slimline for å skape litt dybde i karret.
likte flere av disse fra unimati.

Men mange av disse stjeler mye plass og blir stort rom bak, vil ikke dette se ganske stygt ut fra siden av akvariet?


Slimline var ikke så gærn pris på da, regner med den brune varianten vil se best ut?
hehe..du må se helt anderledes på det, du trenger ikke en liten bakgrunn, du trenger et større kar

Juwel har også noen slim line bakgrunner. Jeg hadde den i grå i et malawi kar og det ble flott, spesielt etter at det ble litt alger på den.

Lykke til!

Kent
hehe..du må se helt anderledes på det, du trenger ikke en liten bakgrunn, du trenger et større kar




Heeeeelt enig hehe
PS Vi mobber ikke neiiiiida ;P
Plussmedlem
Pål Laumann
Slimline var ikke så gærn pris på da, regner med den brune varianten vil se best ut?

Den "brune" er nok mere rød.
Den hvite blir grålig etter en stund. Jeg ville nok valgt den til Tanganyika
Karet blir også lysere.
Aquaristikshop.com
Billig og enkel bakgrunn som passer til 80x40 cm... URL
Eller du kan montere din egen unike steinvegg. Mulighetene er mange og du får et kar helt ulikt alle andre.

Finn noen tynne steiner du liker f.eks. skifer eller noe ute i naturen.
Selv bruker jeg granitt og lavastein.
Punktlim steinen på glasset stablet nedenfra slik at det ikke blir stort spenn i glasset, eller på en plastplate.
Jeg ville gått for en bakgrunn fra RockZolid i steden for Slimline fra BTN, fordi det er langt mer struktur i bakgrunnene fra RockZolid. Siden det er såpass lite kar ville jeg valgt Borneo fra RockZolid. Det som er så genialt med bakgrunnene derfra er at du ikke tregner å silikonere de fast med mindre du skal ha filter bak bakgrunnen. Er bare å putte de rett ned i karet
Prismessig i forhold til Slimline vil du ende på det samme, om ikke litt mindre om du velger RZ. Så kan du jo bare sette ned en modul eller to på bunnen i tillegg (eller bruke steiner såklart).

Lykke til
Hva med å kompinere med sten i noe slikt som dette??


Kommer til å bli noe sånt i 1125 liter'n har junior å jeg snakka om, røtter på ene sia som går over i stenhuler (stenras)

Mvh Per
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap