Ancistrus spiser ikke agurk?'

Jeg har en ancistrus som ikke spiser agurk. Er dette normalt? Jeg lar agurkbiten ligge der lenge, men det virker ikke som ancistrusen er interessert. Jeg har bare hatt ancistrusen i noen dager. Kommer den til å få en interesse for agurker etterhvert?

Mvh Stian
Det kan ta noen forsøk før den skjønner tegninga. Etter bare noen dager er den heller ikke vant til nye omgivelser, så er nok litt stresset. Mine ancistrus gafler i seg agurk som bare det, men det tok 2-3 forsøk.


-Tim
Plussmedlem
Mine ancistruser er ikke spesielt interessert i agurk.
Squash er mere populært.
Inaktiv bruker
Hvor lenge lar du agurken ligge? Den burde ligge over natten, siden Ancistrus er nattaktive. Du kan jo også prøve å skjule agurken litt, slik at fisken føler seg trygg når den spiser.
Jeg har latt den ligge der en natt ja, men det var det første forsøket da...


Takk for svar
Dumt spørsmål.
Spiser fisk agurk?? Det har jeg aldri hørt om =P
Agurk er et ypperlig tilskudd til tørrfor, men grønne erter har langt mer næringsverdi. Dessuten synker dem som stein.

Det tar uansett litt tid før fisk venner seg til nye grønnsaker
Hei.
Her vil de heller ikke ha agurk, men derimot squash storkoser de seg med.
Slenger meg bare fort på spm angående ancistrus. Jeg kjøpte slik tetra pleco, og hadde en bit oppi til ancistrusen. Kjøpte ancistrusen for 4 dager siden, og den har ennå ikke spist. Vet ikke om den har funnet maten, eller hva som er problemet. Den suger seg jo rundt i akvariet ellers, og ser frisk ut. Men som sagt, ikke sett at den har spist noe ennå. Annet enn alger da selvfølgelig..
Plussmedlem
Kaiser83
Slenger meg bare fort på spm angående ancistrus. Jeg kjøpte slik tetra pleco, og hadde en bit oppi til ancistrusen. Kjøpte ancistrusen for 4 dager siden, og den har ennå ikke spist. Vet ikke om den har funnet maten, eller hva som er problemet. Den suger seg jo rundt i akvariet ellers, og ser frisk ut. Men som sagt, ikke sett at den har spist noe ennå. Annet enn alger da selvfølgelig..


Da er det i realiteten ikke et problem. Så lenge den spiser noe, er alt fint. Det kan være så enkelt at den ikke forstår at det er mat, og/eller ikke liker det. Fiskene våre har helt spesifikke måltidsønsker. Noen liker flak, andre artemie mens andre igjen helst ser de får myggiser. Ancistrusene er intet unntak. Fórer kuhlii-ålene med corytabletter, og da hiver den albino ancistrusen vår seg på. Mens den viltfargede vil ikke ha det i det hele tatt.
Hos meg spiser alle agurk, ancistrus og guppy spiser det og kuhlii-ålen til og med!
Kan også annbefalle rød og gul paprika det er digg !
Det kan ta noen forsøk før de tar det ja. Jeg hadde gitt opp å få de store mallene mine til å ta grønnsaker. De var altfor glade i discusmat, og var utrolig flinke til å ramponere alle plantene i karet. Men jammen har de endelig begynt å skjønne tegninga. Hos meg er det også squash som serveres, og ancistrusene går fullstendig bananas når de får servert herligheten. Det morsomme er at de forskjellige individene liker forskjellig del av squashen. Noen liker skallet godt, og andre foretrekker godisen inni. En fordel med squash er at den holder seg betydelig lengre i kjøleskapet enn agurk gjør.
Re
Min ancistrus spiste heller lite første gang den fikk agurk. Andre gang derimot! Agurkskiva er sist observert med ancistrus'en og eplesngeler side om side, nesten alt var spist opp så nå må jeg se om skallet ligger i karet et sted.

Farger agurk vannet? Har litt lita pumpe, mistenker at det kan skyldes det litt uklare vannet..
Så morsomt har aldri hørt om at fisk kan fores med grønnsaker. Da skal jeg prøve det. Blir moro å se om de vil ha
Det er agurken som fargenr vannet (man får best svar når man snakker med seg selv he he).
Plussmedlem
Adeline
Det er agurken som fargenr vannet (man får best svar når man snakker med seg selv he he).


Aldri opplevd at agurk farger vannet med mindre man lar den ligge lenge... Squash derimot kan være lei....
Tilfeldig bekjentskap
© Silje Haugen
Reklame for plussmedlemskap