Akvarium i brønn

Utenfor huset mitt har vi en gammel brønn vi ikke bruker. Etter litt omstrukturering i hagen begynte vi å lure på om vi skulle prøve å ha fisk i brønnen. Vi tenkte å legge en glassplate over åpningen og ha kunstig lys nede i brønnen, slik at vi kan gå over brønnen å se ned på fiskene.

Hva er det lurt å tenke på når man skal ha fisk i en brønn?
Hvor dyp og diameter ??
ellers så er det mat som må till for at fisk skal trives

Mvh Per
Bare innom for å få denne åpne tråden over den som ble stengt, da det var 2 tråder

Mvh Per
den er 2,5 m dyp og 1m i diameter
Kan jo ha noen gullfisker der, men de blir for store til 1 meter etter noen år (beroende av mattilgang). Dybden tilsier jo at de bør kunne gå der året rundt, og at du ikke vil se så veldig mye til døm da de går å roter i bunnen etter mat.

Mvh Per
Denne er rå bra
http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?t=1060135
Dette er den flotteste brønn som dam jeg har sett.
Det er mange varianter å finne hvis du surfer litt på temaet
Så ikke bildene,var rødekryss der
blondviking
Så ikke bildene,var rødekryss der :-(

Ble litt forvirret selv når jeg oppdaget de rød X.
Spurte min sønn (datanerden) hvorfor ?
Han lirte av seg masse mulige svar, hvis du kikker nedover siden det er henvist til ser du at bilder er tilgjengelig av slutt resultatt og tampen av byggeprosess.
Det var gode bilder av hele prossessen, kontakt moderator på forumet de har kansje mulighet for/til å åpne den igjenn, de var tilgjengelig i mai.
Råeste brønn til dam konvertering, jeg har sett, planlegger kopi hos min søster som har en brønn liggende brakk.
Mulig bildene er fjernet ??
De siste bildene ligger der. Vet ikke hvorfor de første er røde kryss.
Skal sjekke.
Bildene med rødt kryss ligger ikke hos oss, men hos en tredjepart som feks photobucket.
Når trådstarter mister interessen og sletter bildet hos photobucket eller knightsofmoo eller hva de nå heter, forsvinner bildene også fra tråden. Dette er grunnen til at vi ikke liker at man kan linke inn bilder fra andre nettsteder, da trådene oftest etterhvert mister bildene og dermed mye av verdien.
Det er en bra ting på mange måter også. Da den som eier bildene har full kontroll på sine egne bilder.
Men skjønner det kan være en interessekonflikt her til de som drifter et forum og brukernes rett til egne bilder.
andedammen
[QUOTE=blondviking]Så ikke bildene,var rødekryss der :-(

Ble litt forvirret selv når jeg oppdaget de rød X.
Spurte min sønn (datanerden) hvorfor ?
Han lirte av seg masse mulige svar, hvis du kikker nedover siden det er henvist til ser du at bilder er tilgjengelig av slutt resultatt og tampen av byggeprosess.
Det var gode bilder av hele prossessen, kontakt moderator på forumet de har kansje mulighet for/til å åpne den igjenn, de var tilgjengelig i mai.
Råeste brønn til dam konvertering, jeg har sett, planlegger kopi hos min søster som har en brønn liggende brakk.

De røde x forsvinner nok vist du registrerer deg på siden.. Tror bildene bare blir vist når du er innlogget Men kan være eg tar feil
Du tar nok feil. Jeg har forklart problemet i mitt forrige innlegg.
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1011&thread_id=10520&sr=61

Hun har en tråd i dette forumet også. så det nå i dag der ligger bilder fra byggeprosess enda
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Angell
Reklame for plussmedlemskap