Høy (nok) ph men lav kh, hva gjør man?

Har lest til øyet blir stort og vått, men jeg blir ikke helt klok på kjemien her. Utfordingen min er at jeg har et kar med PH 7.5 og en Kh på 1. Jeg vil følgelig ha Kh opp men ikke PH. Hvis jeg skjønner opplegget riktig så vil de fleste forskjøk på å drive opp Kh også øke Ph. Er det noen som har forlag til hvordan jeg kan øke Kh uten å drive opp PH? Hvilke parametere har jeg å spille på her. Med så lav Kh vil jo nødvendigvis Ph sving en del i karet og det vil vi jo ikke...

God forslag og gjerne forklaringer mottas med takk!
Inaktiv bruker
Godt råd jeg fikk.
Jeg hadde det samme problemet. Jeg tilsatt ph/kh+. Ph verdien steg ikke,men kh verdien gjorde det. Jeg fulgte bruksanvisningen som fulgte med og kh verdien steg faktisk for mye !( Den ble altfor høy, slik at jeg måtte bytte ut ca.30% vann osv.)Har etterpå brukt det samme produktet i et 10 liters akvarie ( mitt er 250 l.) , brukte litt mindre enn det stod på pakka, ventet 1 døgn slik at alt kunne sirkulere bra sammen, deretter målte jeg og resultatet var bra !
Da kan vi prøve det. PH/KH+ har vi i skapet, men jeg var redd for at PH skulle smelle i været samtidig. Det hadde ikke vært stas...
pH'en vil vel øke om man tilsetter pH/KH+ ??
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap