Morsom uke

Her er et inntens fiskeliv for tiden, startet med akvarium tidlig i august det har vært morsomt og masse jobb, men vel verdt alt arbeidet har kost meg og bært vann i bøttevis. Hadde ikke tålmodighet til å vente lenge nok med fisk så det har blitt mye vannbytting.

Startet med kardinaltetra, platy, sverddragere og noen ottoer. Skjønte samme dagen som eg kjøpte 60literen at det der holdt ikke, gikk ikke mange dagene før der kom en 115liter og i hus. Bare 4 dager etter sverddragerane kom i hus fikk de mange små, for å redde de små flyttet jeg da alle platy og de store sverddragerane over i 115 literen. Det var jo litt for tidlig så da var det vannbytter hver dag. Det har gått supert. Har hatt frafall av kardinaltetra og otto men heldigvis ikke annen fisk. Babyane vokser seg større for hver dag, dei er så søt

Etter noen uker var eg på shopping igjen, kom hjem med 3 slørhaler og 4 gullfisk. Så da flyttet platy og sverddragere tilbake i lillekaret, men der likte ikke sverddragerane seg, så prøvde å flytte de over til gullfiskane og der storkoste de seg. Vi koser oss alle sammen når eg holder handa i vannet, gullfiskane "kysser" fingrane mine, til og med sverddragerane kommer bort. I lillekaret stakk dei og gjemte seg kom eg med handa ned.

Så var det sønnen i huset som ønska seg sånn en kampfisk, så før helga var eg å kjøpte den og 2 algespisere, tror det er siamesiske algespisere. Planen var at dei skulle i lillekaret, men det gikk ikke de mobbet alle fiskane der var et himla liv i karet, måtte få de over til gullfiskane og heller flytte over et par ottoer til det lille hmmmmm ble litt svett her. Så var det kampfisken som ble mobbet av gullfiskane, dei angrep han med en gang og ga seg ikke. Heldigvis hadde eg fått meg tak i et kar på 15 liter, så dit fikk han flytte. Hatt vondt i 2 døgn no over den ensomme lille kampfisken. Så idag fikk han flytte inn i lillekaret sammen med platy, babyane og tetraen, det ser heldigvis ut som det går bra.

Har jo da ei stakkers enslig platy-dame som har hatt det slitsomt med 5 platy-herrer :-O Tror eg må stikke tilbake på butikken å spørre om eg kan få bytta noen, men idag fikk ho og en hanne flytte inni 15 literen for en kort periode, ble litt mer fredelig for ho no stakkers dama.

Kattungen her syns det er veldig morsomt, eneste han liker ikke det glasset som er i veien........... han kommer rimelig fort når eg tar av lokket på karet Så vi har litt krig her da. Kjedelig er her iallefall ikke.

Vet at eg burde hatt større kar til gullfiskane, foreløbig holder det får finne ei løsning når de har blitt større enn no.
Høres ut som du har hatt det travelt
Men jeg ville bare si at det er ikkje noe god ide og ha sverddrager og platy sammen hvor disse kan krysses og du vil få yngel som ikkje er levedyktige.
Oy
intens uke :P
her noen va de vi også
FiskeAlex
Høres ut som du har hatt det travelt ;) Men jeg ville bare si at det er ikkje noe god ide og ha sverddrager og platy sammen hvor disse kan krysses og du vil få yngel som ikkje er levedyktige.


Sverddrager og Platy kan få levedyktige avkom!
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap