- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Pseudotropheus sp. 'polit'
Pseudotropheus sp. 'polit'
Hei,
En av malawiene mine som tidligere ble identifisert som en muligens Ps. Salousi fikk noen veldig flotte farger i dag. Vi kjøpte en ny fisk, og etter at vi la den nedi karet skiftet han farger umiddelbart. Det jeg nå lurer på er om det er en "polit"?
Han var mye hvitere på det hvite partiet, men jeg rakk ikke ta bilde av han. Han hadde bleknet litt i det jeg skulle ta bilder, men fikk ihvertfall tatt noen. Se vedlegg.
Her er bilde av polit jeg fant på google:
Noen som vet noe om denne arten? Er det vanskelig å få tak i Norge? Er det en polit jeg har i karet?
Håper på hjelp! mvh, Andreas
En av malawiene mine som tidligere ble identifisert som en muligens Ps. Salousi fikk noen veldig flotte farger i dag. Vi kjøpte en ny fisk, og etter at vi la den nedi karet skiftet han farger umiddelbart. Det jeg nå lurer på er om det er en "polit"?
Han var mye hvitere på det hvite partiet, men jeg rakk ikke ta bilde av han. Han hadde bleknet litt i det jeg skulle ta bilder, men fikk ihvertfall tatt noen. Se vedlegg.
Her er bilde av polit jeg fant på google:
Noen som vet noe om denne arten? Er det vanskelig å få tak i Norge? Er det en polit jeg har i karet?
Håper på hjelp! mvh, Andreas
Postet 05.10.09 kl 21:40
Endret: 05.10.09 kl 21:47
Postet 10.10.09 kl 08:22
Postet 10.10.09 kl 16:46
Hør med Jan Holt Akarium på bislett, kansje de kan skaffe via sine leverandører.
Ser dem har Polit i sitt bildearkiv hos Nols i Sverige, men den er fra en annen lokasjon. Å unngå å krysse lokasjoner er like viktig som å ikke krysse forskjellige arter. Ring Nols også, enda større sjangs for at de klarer å skaffe rette fisk til deg.
Ser dem har Polit i sitt bildearkiv hos Nols i Sverige, men den er fra en annen lokasjon. Å unngå å krysse lokasjoner er like viktig som å ikke krysse forskjellige arter. Ring Nols også, enda større sjangs for at de klarer å skaffe rette fisk til deg.
Postet 10.10.09 kl 18:53
Endret: 10.10.09 kl 18:57
Postet 11.10.09 kl 02:09
Postet 11.10.09 kl 02:18
Hmm, hva kan dette være da? Han jeg kjøpte akvariet fra sa jeg hadde fått med meg en "polit" på kjøpet. Jeg mistet noen av fiskene på turen hjem, og trodde politen var en av disse. Han var svart,lyseblå/hvit helt til jeg slapp oppi en ny fisk i karet. Da fikk han plutselig disse fargene på bildene over, og da regnet jeg med at politen var en av de som klarte seg allikevel. Det skal sies at han var mye hvitere på kroppen bak idet vi slapp den nye fisken oppi, men at han bleknet litt før jeg fikk tatt bildet.
Ray: Har du noen planer om avlskull på disse? Jeg er veldig interessert i å kjøpe noen av deg isåfall.
Ray: Har du noen planer om avlskull på disse? Jeg er veldig interessert i å kjøpe noen av deg isåfall.
Postet 11.10.09 kl 19:52
Endret: 11.10.09 kl 19:57
Jeg har yngel på politene, men jeg ønsker å vente litt før jeg legger dem ut for salg. Synes det er litt greit å få litt størrelse på dem før jeg selger. Polit er flotte fisk. Falt pladask for dem første gang jeg så dem. De politene jeg har kjøpte jeg hos Nols i mai.
Skal prøve å huske å tipse deg, når jeg legger dem ut for salg
Har du sjekket med tanke på den Malawien du ønsker å få identifisert?
Mvh
Raymond
Skal prøve å huske å tipse deg, når jeg legger dem ut for salg
Har du sjekket med tanke på den Malawien du ønsker å få identifisert?
Mvh
Raymond
Postet 12.10.09 kl 00:59
Postet 12.10.09 kl 15:48
Postet 12.10.09 kl 16:13
Postet 12.10.09 kl 16:54
Endret: 12.10.09 kl 16:56
Postet 12.10.09 kl 20:55
Endret: 12.10.09 kl 20:56
Postet 12.10.09 kl 21:06
Utrolig fin polit Ray
En på http://www.cichlid-forum.com/ mente det kunne krysning av polit. Mens en annen der var ganske sikker på at det var en polit tumbi. Jeg er litt usikker på hvem som egentlig har rett her. Vanskelig å si hehe :p Noen som har hatt polit tumbi før her inne eller ønsker å ytre sin mening? Jeg håper noen kan hjelpe meg
En på http://www.cichlid-forum.com/ mente det kunne krysning av polit. Mens en annen der var ganske sikker på at det var en polit tumbi. Jeg er litt usikker på hvem som egentlig har rett her. Vanskelig å si hehe :p Noen som har hatt polit tumbi før her inne eller ønsker å ytre sin mening? Jeg håper noen kan hjelpe meg
Postet 13.10.09 kl 14:57
Endret: 13.10.09 kl 14:59
Forklarte meg kanskje litt kjeitete tidligere. Jeg er klar over at det finnes to lokalisjoner av polit, men synes ikke den ligner på tumbi point politen heller. Nå er ikke jeg noe Ad Konings på Malawi og har bare sett bilder av malawien og bilder av tumbi point politen. For all del, så kan det hende at jeg tar feil.
Postet 13.10.09 kl 15:50
Postet 13.10.09 kl 20:32
Postet 13.10.09 kl 22:14
Postet 14.10.09 kl 06:16
Postet 14.10.09 kl 11:15
Postet 14.10.09 kl 12:32