Ancistrus spydde!

Hei,

Jeg har Lagt 2 skiver squash oppi akvariet som blir godt likt av ancistrus og andre fisk.

Men i går Så jeg ancistrusen på glasset. og plutselig ble den dyttet litt bakover og det kom ut masse squash av munnen dens, Den spydde!!

Men hvorfor skjedde dette?
Er det normalt?
Det heter seg visst at fisk ikke kan spy eller kaste opp. Men, de kan derimot spytte. Dersom fisken har noe i munnen den ikke likte likevel eller noe den kjenner den ikke kan svelge eller tygge ordentlig, så kan den spytte det ut.

Antageligvis har ancistrusen din gnagd i seg en litt for stor munnfull med grønnsaker, og fant kanskje ut at dette greier den ikke svelge på en gang. Så, det kom ut igjen.

Jeg tror uansett ikke du trenger å bekymre deg.
Det kom skikkelig mye ut også.
Kansje squashen har gjæret og mallen har blitt fyllesjuk!? (haha)
Ja, det var det jeg trodde først og, haha
Plussmedlem
Litt freaky når man ser det første gangen, men det er relativt udramatisk. Har et par glupske scalare som gjør akkurat det samme. De langer i seg det de makter og ender opp med å spytte det ut og ete det opp igjen til de endelig har fått det i seg.
Ser det ofte når jeg har yngel, de tar litt for store biter, spytter ut, prøver igjen, spytter ut og ja, man har det gående:p Ikke skal man forsøke å ta mindre biter heller:P Har også sett kampfiskene mine svømme sin vei med hele mallepiller i munnen, men de får selvfølgelig ikke svelget det
Tilfeldig bekjentskap
© Tor Erik Lindøe
Reklame for plussmedlemskap