Hvilke fisk i 19 liter

lurer på hvilke fisk jeg kan ha i en 19 liter glad om svar
Hei!

Om du går på fiskebasen å søker på 20 liter, dukker det opp 7 typer killifisker. Men jeg tror de aller fleste syns 20 liter er for lite til fisk, og at man da bør satse på reker/snegler. Grunnen til dette er det er vanskelig å få stabile vannverdier i så lite vannvolum, og dessuten trenger de fleste fisker rett og slett mer plass for å trivs.
en stue plante vil kanskje trives i ett så lite kar...
Mange killier og bettaer trives fint i små kar, forutsatt at det er riktig innredet. F eks kan jeg anbefale en trio nigeriakillier eller en liten gruppe Betta coccina.
Takk for svar
dette er akvarie blir glad om fler tips
Plussmedlem
Ta av den svarte potta planten står i og fjern så mye av det planten står i som du får til. Dette er steinull og er en eneste stor sykdomsfabrikk for fisk og andre skapninger. Plantene trives godt i slikt, men de andre i akvariet ditt vil ikke det.

Karet er ganske lite, så jeg ville kjøpt reker. De er utrolig morsomme og aktive skapninger. Dessuten er de ikke spesielt kresne på vannet, noe som kan være vanskelig å få til med et så lite akvarium.
Hvis dette er ditt første akvarie vil jeg absolutt anbefale no større, da det faktisk er letter og 60 liter er jo standard og er mange kjempegode tilbud på dem med alt inkludert. Men om jeg skal våge meg frampå å si at sikkert både kampfisk og guppy vil overleve der om enn ikke samtidig. bare pass på å ikke ha for mange fisk/reker/snelger osv. rundt en 6 individ er vel ideelt i en 19 liter men maks 10. Og da blir jo fort guppy et problem, men om du gir bort, bytter eller selger unna på auksjon f.eks. eller nett som her kan jo det gå fint. Men bare pass på å bytte ofte og ha små vannbytter. ti prosent i uka eller tredve hver tredje gir jo da to liter i uka eller seks liter hver tredje hehe. men vil da absolutt anbefale den første med så lite å ta av, altså et par liter i uka, bare pass på å ikke få med guppy ungen da Men skal man først ha no så lite er hverfall firkant mye bedre enn en bolle, både for den som ser på som for beboerne. Men du kan fint få brukt 19tenlitern om du skaffer en 60liter for en billig penge, begge lette å plassere og verdt hver krone vil en 60liter hver i hverfall og probleme med type fisk vil ikke lenger være stort.
Gunttre
dette er akvarie blir glad om fler tips


Anbefaler at du kjøper minst 3-4 planter til, gjerne samme sort, eller kun en annen sort, siden det ser litt ryddigere ut i små kar, og i tillegg burde du kjøpe en hule. Da føler fiskene seg tryggere og kan gjemme seg bort når de føler for det.
Hehe, jeg tror du har satt på toppen din feil vei.. I allefall om du har Wromak. Den åpningen er for ledninger, om jeg ikke tar feil
Eg har 12 neon tetra og 3guppy i mitt akvarie det er ca20l. alle trives godt;=)
Aj, det var mye fisk.. Sikker på at vannverdiene er helt ok? Tenker spesielt på Nitritt
Tilfeldig bekjentskap
© Thomas Agnor
Reklame for plussmedlemskap