Slem palettciklide!!

i dag da jeg skulle slå på lyset til 54l min, så jeg at det manglet to guppyer. jeg fryktet det verste mens jeg letet rundt i karet. til slutt fant jeg de høygravide dama, med pompe innsuget og hele halen var vekk. jeg skulle fiske den opp, men da svømte den vekk, og hadde nok sittet fast. den andre guppyen fant jeg død med hele halen vekk. Begge var hunner. så ser jeg at palettciklide hoa mi driver å spiser på den høygravdie mens den lever!
jeg blir skikkelig sur og putter palettdama i 20l, så hujn kan få roet seg ned. Hannen skjønner ingenting og ligger i hula si å ser ut.


hva skal jeg gjøre med palettdama??

håper på raskt svar!
Er vanlig:/ Paletter tar alt som kommer inn i munnen, og elsker fisk med fine farger...
En 54 liter er altfor liten til ynglende palettciklider sammen med annen, treg fisk med lange finner/slør.
Å sette bort/"straffe" en fisk endrer ingenting, de roer seg ikke ned og oppfører seg pent når de blir satt tilbake igjen.
Om du vil ha guppy i karet ville jeg omplassert palettciklidene.
Palettcikliden gjør da ingenting galt, det er du som akvarie-eier som har gjort noe galt ved å sette disse artene sammen i et lite kar...

Paletthunnen gjør det instinktene hennes forteller henne at hun skal gjøre, og hun har ikke akkurat bedt om å bli plassert i dette karret.
Dit kar er
julnil
Palettcikliden gjør da ingenting galt, det er du som akvarie-eier som har gjort noe galt ved å sette disse artene sammen i et lite kar... Paletthunnen gjør det instinktene hennes forteller henne at hun skal gjøre, og hun har ikke akkurat bedt om å bli plassert i dette karret.



kare dit er jo bare 6 l støre så du bør ikke klage dem krever 100 l

fiskebasen sijer 60 l men jeg er ikke helt enig :P

sara du børde kans e fjerne gupiene vis du vil ha palten
jeg vet at jeg har vært en idiot å kjøpte dem

jeg kutter ut det paret og selger de.
ciklidesyka
[QUOTE=julnil]Palettcikliden gjør da ingenting galt, det er du som akvarie-eier som har gjort noe galt ved å sette disse artene sammen i et lite kar... Paletthunnen gjør det instinktene hennes forteller henne at hun skal gjøre, og hun har ikke akkurat bedt om å bli plassert i dette karret.



kare dit er jo bare 6 l støre så du bør ikke klage dem krever 100 l

fiskebasen sijer 60 l men jeg er ikke helt enig :P

sara du børde kans e fjerne gupiene vis du vil ha palten


Tja, men jeg har ikke guppyer sammen med mine palettene da...
Jeg skriver ikke "sette paletter i et lite kar", jeg skriver "sette disse artene sammen i et lite kar"
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap