Syk palettpappa?

Jeg har et palettpar gående med yngelen sin i 110 literen. I det siste har palettpappaen begynt å se rimelig oppblåst ut og litt småblek. Han svømmer fortsatt rundt sammen med barna sine, men han spiser ikke noe særlig. Kan dette være en sykdom og hva kan jeg evnt gjøre for at han skal ha det bedre?
Hm
Er ingen fiskeekspert, men har hatt paletter selv i ca to år nå, og noe liknende skjedde med min hann siden det var palettunger fra to andre kull i akvariet og, og derfor ble han stressa og åt mange av de minste ungene sine. Han døde ca en uke senere. Til pass for han synes nå jeg når han spiste ungene sine... vet ikke om dette er casen hos deg, da... men syntes å kjenne igjen symptomene...
Kuen
Er ingen fiskeekspert, men har hatt paletter selv i ca to år nå, og noe liknende skjedde med min hann siden det var palettunger fra to andre kull i akvariet og, og derfor ble han stressa og åt mange av de minste ungene sine. Han døde ca en uke senere. Til pass for han synes nå jeg når han spiste ungene sine... vet ikke om dette er casen hos deg, da... men syntes å kjenne igjen symptomene...

Ja, da fikk han vel straff nok??

Skjønner ikke at man kan tenke slik, at det er "tilpass for en fisk". De agerer helt etter instinkt, og tenker ikke ut sine handlinger i ett millisekund engang.
ER du som akvarist som har ansvaret for at miljøet er korrekt tilrettelagt for fisken din..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap