Guppyfødsel

Har en guppyhun som jeg har sett at er gravid. I går var hun plutselig veldig stor, og jeg hadde tenkt til å prøve å skaffe meg et ynglekar i dag. Men det rakk jeg visst ikke...
Kan nå se at det er to små unger ogppi der, og jeg vil jo helst at flest mulig overlever. Har et nytt akvarie som jeg startet for en uke siden, og har tatt litt "filterguffe" fra det andre akvarie over for å få det fortere i gang. Er det krise å flytte foreldrene over der allerede nå? Eller bør jeg finne en annen løsning? Har også fire små reker oppi der. Spiser reker yngel? Og mora ser fortsatt litt stor ut, så hvor lang tid bruker hun normalt på å føde ferdig?

Mange spørsmål på en gang, men håper noen kan hjelpe
Heisann ;-)
Er ikke så dreven på dette, men den ene hunnen min brukte nesten et døgn på å føde ferdig. Var også for sein med fødebur men har 3 stk yngel igjen. Kan ikke si så mye om å flytte foreldrene over. Har man nok vegetasjon spes flyteplanter , så skal d gå bra å ha dem sammen med yngeln! Lykke til
Inaktiv bruker
Reker er kjempekompiser med guppyyngel
Har selv yngelkar hvor jeg har mammaguppyene over før de føder, og de går sammen med kirsebærreker. Det er vel heller slik at voksen guppyer tar rekeyngel...
Selv kickstartet jeg yngelkaret på samme måte som deg, og det har heldigvis gått fint. Går nå omtrent 25-30 babiser av både guppy og platy oppi der, og har allerede "reserveringer" på platyene og noen av guppyene.

Vanskelig å si når hun er ferdig å føde. Min erfaring er at de gjør seg raskt ferdige så lenge de får være i fred.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap