Noen som kan hjelpe meg?

Kjøpte meg nytt akvarie i går. Fikk med noen fisker, som jeg ikke helt klarer å se hva er. Er ganske fersk. Eieren var også usikker.
På bilde 1, så er det den fisken med de sorte loddrette stripene.
Malavi ciklider
Heisan flotte Malavi cicklider, og en fiin fin juvel ciklide, er ikke sikkker på artene av Malavi, men i alle fal ser jeg Zebra ciklide(malavi variant) blå/rød zebra.
en juvelciklide sammen med den Gule stripete, som jeg ikke vet helt hvilken type malavi det er, men jeg mener at den heter noe sånt som Bumble bee Malavi cichlid elelr noe sånt på engelsk,. men om det er den arten, who knows!!
Sliter fremdeles med fisken på bilde 2
Noen som har ide om hva det kan være?
Aaah sorry, leste litt fort og trodde du var ute etter den gule fisken... Den på bilde 2 har jeg ikke en anelse om
Er ikke så sikker på at den øverste er rød/blå Zebra. Kan ikke huske å ha sett denne varianten og hodepartiet er annerledes. Kanskje ikke Malawi i det hele tatt..? Den i midten har jeg et par stykker av selv. Kommer bare ikke på hva den heter. Den er ganske vanlig så det er sikkert en eller annen som huske navnet.
Bilde 1 trodde jeg var denne? http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1600&tab=1
Ligner veldig.
SoVe
Er ikke så sikker på at den øverste er rød/blå Zebra. Kan ikke huske å ha sett denne varianten og hodepartiet er annerledes. Kanskje ikke Malawi i det hele tatt..? Den i midten har jeg et par stykker av selv. Kommer bare ikke på hva den heter. Den er ganske vanlig så det er sikkert en eller annen som huske navnet.

Du får si ifra om du kommer på navnet
Bilde nr 1. Astatotilapia latifasciata.Victoriaciklide..
Ronnymann

Takker for det
ligner veldig når en ser på bildene av Astatotilapia latifasciata på cichlid-forum ja.

http://www.cichlid-forum.com/profiles/species.php?id=1556
Ronnymann

ja helt korrekt, kan bekrefte dette.
Jeg sitter å glaner på flere av de akkurat nå, og de er prikk like den på bildet.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap