Indiske kloreker!

Hei, jeg har tenkt meg å få meg Indiske kloreker, men hvilke andre reker/fisker kan disse være sammen med?
Og hvor mange går det i en 160l?
Mine går sammen med Eplesniler, L129, L333 yngel og Kirsebærreker. Noen reker og snileunger blir spist

Mvh Per
ok,men ville du latt dem gå sammen med eple snegle yngel?
Gjør det her noen blir spist men ca 30-40 % overlever
ok,men ville anemone reker gått sammen med disse da?
Kloreke og anemone reke
hehe nå tror jeg du mener Amanoreke, for anemone reker er saltvannsreker, som lever i symbiose med sjø anemoner,. )

kloreker er store rovreker, mine går sammen med noen kirebæreker og ancistruser, og det går kjempebra,. ingen reker har blitt spist så langt, siden smårekene er utrolig kjappe,og Kløna mi er litt treig, dessuten er kloreka mi mest opptatt med å spise fortabletter og algefor for marinfisk,. det forret er kjempebra også for ciklider og discus,. moms moms,. går ned på høykant
men kløna mi trenge ikke å være som andres kloreker,i fleste tilfeller så spiser de små reker og fisk de klarer å fange med klørne sine,.
hehe, ja skrev feil der ja, men går amanoreker med kloreker?
Kloreker og amanoreke
Joda det kan gå bra , men bli ikke overasket om noen reker blir borte,.. kløna mi derimot har ikke tatt noen enda,..
Har sett at Klorekene har spist Kirsebærreker og snileunger, men som det blir sagt : smårekene er utrolig kjappe
Plussmedlem
Klorekene er egentlig late, det er i hvert fall min observasjon. De foretrekker at maten lander i klørne på de slik at de slipper å røre seg. Dessuten opplever jeg dem som lite aggressive mot andre i karet.
Slik som det står div. steder på nettet så kan de ta yngel, små fisk og andre mindre reker hvis disse svømmer inn i klørne på de, men de eneste jeg har sett de aktiv gå for å ta er små skivesnegler.
Har også malaysiske sandsnegler i karet som yngler som f***, men sandsnegleungene har mer robust skall og annen form enn skivesneglene så klorekene blir lei og slipper de bare.

Som det nevnes ovenfor så må man nok regne med litt frafall pga rekene, men de vil neppe klare å ta alle med mindre man har mange reker.

Jeg vil anbefale deg å ha slike reker. Jeg merker stor forskjell på mengden avfall som samler seg på bunnen, og dette er ene og alene rekenes fortjeneste. Men kloreker er ikke videre sosiale så du trenger ikke ha mange av de, og sørg for godt med gjemmesteder.
Kjøpte 10 Klorekeyngel til 68 liter'n og nå er det 3 hoer og en hanne igjen, så de sørger selv for hvor mange det er plass til ser det ut som. Jeg mater mine med rødemygglavepellets og rått fiskekjøtt
Har fått yngel på døm, nusselige småtasser som man knapt ser (ironi)
Kloreker og amanoreke
hehehehhe kløna mi er så lat at det er nifst,. kommer bare frem når det er foring,.
tar en pellets og forsvinner inn i hulen sin,. og der bor den sammen med en ancistrus,. hehe, litt krangling om plassen men de har nå funnet tonen der inne ,..
en annen ting jeg har sett når det gjelder kløna mi er at den graver ut sanden som kommer inn i hulen,. helt merkelig, men den soper ut stein å sand, og holder på i timesvis,. flinke kløna mi
Viktor
Klorekene er egentlig late, det er i hvert fall min observasjon. De foretrekker at maten lander i klørne på de slik at de slipper å røre seg. Dessuten opplever jeg dem som lite aggressive mot andre i karet. Slik som det står div. steder på nettet så kan de ta yngel, små fisk og andre mindre reker hvis disse svømmer inn i klørne på de, men de eneste jeg har sett de aktiv gå for å ta er små skivesnegler. Har også malaysiske sandsnegler i karet som yngler som f***, men sandsnegleungene har mer robust skall og annen form enn skivesneglene så klorekene blir lei og slipper de bare. Som det nevnes ovenfor så må man nok regne med litt frafall pga rekene, men de vil neppe klare å ta alle med mindre man har mange reker. Jeg vil anbefale deg å ha slike reker. Jeg merker stor forskjell på mengden avfall som samler seg på bunnen, og dette er ene og alene rekenes fortjeneste. Men kloreker er ikke videre sosiale så du trenger ikke ha mange av de, og sørg for godt med gjemmesteder.

ok,men jeg tenkte på fylle 160l min med reker og/eller snegler... Hadde det gått viss jeg f.eks hadde hatt 10 Kloreker og f.eks noen Amanoreker og noen eplesnegler?
Hej
Jag har 3 klorräkor i mitt 210 liters kar och dom är nu ca 2 månader gamal ,
har dom i lag med skalarer och det går helt fint .
Jag tycker att det låter mycket med 10 st för dom blir ju ganska stor och dom är inte speciellt sociala av sig ,jag hade inte kunnat tänkt mig att ha flerar i mitt akvarium men det är ju helt upp till dig.
Om du har många olika gömplatser så kan det ju gå bra
önskar dig lycka till med vad du än bestämmer dig för att göra ,klorräkorna är helt fasinerandes att sitta och se på
tror kanskje det bli ca 10 Indiske Kloreker og kanskje noen snegler
Tilfeldig bekjentskap
© Loffa 2014
Reklame for plussmedlemskap