Snakehead som ikke spiser

Har en liten snakehead som spiser minimalt. Har prøvd med mygglarver, oksehjerte, flakfor og granulat. Den tar kansje noen få larver eller kjøtt biter som flyter løst, men går aldri etter de store bitene. Disse spiser mallene, som den ikke viser noen tegn til intresse for.

Det må jo siest at den spiste det som var igjen av en liten cherry barbe flokk. Først viste den ingen interesse. Etter at den var blitt vant med karret så var de plutselig borte. Har ikke noe lyst å fore med levende fisk. Noen forslag til hvordan jeg kan få den til å spise frossen for ?
Snakehead fisk
heheh gi den litt tid,. men har den først fått smaken på levende for så er de litt vanskelige å få til å ete pellets ol,.
men gi ikke opp,. prøv litt kattefor(pellets) til kattunger , tunfisk feks,. se om den spiser de,. ikke for med mange i gangen kansje en eller to,. la de flyte litt rundt uten at du er der.. tenker at rakkern tar de da,. han er kansje bare litt blyg av seg i starten,.Min spiste alt som var men han lærte seg å spise altmulig av cihlidene mine,. der var det nemmlig først til mølla prinsippet som gjalt,. så han var tilslutt førs fremme etter at han i lengre tid var bakerst i køen,. så kansje det hjelper med noen andre fisker so kicker i gang instinktet dens,. snakehead er jo en stimfisk i begynnelsen av livet før de blir pardannende fisk nesten som ciklider
Har mata mine med mager kjøttdeig og reker og laks
Ps kjøttdeig må du ikke bruke for ofte, da det er bombe i karret om det ikke blir spist opp alt. Tørrfòr vil døm ikke ha
Hvilken type Channa er det snakk om?
Ikke bruk kattemat, eller kjøtt e.l. mer enn en gang i mnd. maks, som snop, om fiskene først liker det.
Fiskemagen er ikke laget for å fordøye animalsk fett.

Bruk, rå fisk, reker o.l.
Hvordan er vannverdiene i karet?
Vanligste problem i et "rovfisk kar" er nitritt. Dette skyldes hard fôring, med proteinrik mat. Om vannet er dårlig, så er ofte matlysten dårlig.

Som fôr til Channa, vil jeg anbefale rå hvit fisk. Sei, Torsk o.l.
Kan også bruke litt ørret og laks innimellom, men dette griser mer.

Så mine konkrete tips er.

- Sjekk vannverdier og få kontroll på det.
- La fisken gå uten mat noen dager. (rovfisker skal vanligvis bare fôres noen ganger i uken, avhengig av hvilken art.
- Prøv så med litt rå fisk som Sei eller Torsk, fra frysedisken. Eller om du fisker selv.

Jeg er også en ivrig sportsfisker, og har alltid fryseren full med fisk som brukes som agn, eller akvariefôr.
Jeg bruker rå fisk som hovedfôr, til alle mine større arter, som Channa(ormehode), Arowana, Rokker, større chiclider o.l.
Her får Ormhoden rå mager kjøttdeig
Vidar kan du si hviken type det er (den store først i filmen

<embed src="http://www.youtube.com/v/OSs4fmIpTB8&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Litt vanskelig å se. Var noe uklart. Men kan se ut som en Channa Marulius.
Var ikke den
Den vi hadde ble ikke større enn ca 30 cm og ønsker oss ny.
Vet at fimen er dårlig

Mvh Per
Det er en Channa micropeltes. pH 8, gH 11, 0 nitritt. Nitrat har jeg ikke målt. Skal se om jeg ikke får tak i noe rå sei eller torsk i morgen.
Det skimtes en Micropeltes også på filmen, den elska reker.
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap