Kobbertetra som har fått en bul på magen.

Har en Kobbertetra som har fått en bul på magen. Har flere kobbertetra men denne er den største og eneste som er stor over magen.
Har lagt med et elendig mobil bilde bare for å vise hvor denne "kulen" er..

håper på kloke svar til en uviten nybegynner..
Egg? Ser sånn ut for meg.
Kobbertetra
heisan flott Hunn fisk du har, hannen er oransj kobberfarget mens hunnen er grå silver farget ,. den du har på bilde er absolutt egg full
ojj trodde den var syk jeg :p Har en som er orange i fargen og 4 som ikke er det..
Hva gjør jeg nå da? For at det skal komme noen små tetra..
Den går sammen med 4 andre kobbertetra, 7 guppy og 5 ottoer..
Kobbertetra
trenger ikke å gjøre så mye,. bare være flink med vannbytter, dvs ca 1/3 av vannet. ikke slammsuge bunnen da forsvinner evt egg,. men, selv om kobbertetra er enkel å får til er det litt værre med å få yngelen til å vokse opp. Husk på at den er knøtt liten,eggene blir mest sansynlig spist av de andre fiskene , siden dette ikke er et oppdrettskar,. for eggene daler ned på bunnen etter egglegging siden kobbertetra er eggspreder,. om du virkelig vil får fram yngel , bør han og hunfisk leke i et tomt kar gjerne med et lag klinkekuler i bunnen, og kansje noe javamose etc, slik at foreldrene ikke spiser opp eggene,. deretter, fjernes hunn og hanfisk etter endt egglegging. husk at vannet må ha god sirkulasjon/gjennomluftning,.etter noen dager klekker yngelen og man må fore med infusorier/og artemia,senere med knust flakfor ol,. til fiskene er store nok til å komme tilbake til de andre fiskene,..

enkelt??
Ser ut til at det er forsent med yndel kar. Magen er nede i normal størrelse nå. Jaja, får speide litt etter mulige småtasser og ha hyppige vannbytter og ingen slamsuger for å være på den sikkre siden.

Tusen takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap