Ossen lage saltvann akvarium

Noen her laget saltvann akvarium før har lyst til og lage et 500l+ kar
og vet ikke om det er mye og spare på og lage det selv eller kjøpe det
fra dyrebutikken så lurer på hva er det man trenger? burde jeg gå for herdet glass eller vanlig hvilken type silikon er det man trenger osv
Saltvanns akvarium
ville nok tro du ikke sparer så enormt mye når alt kommer til alt ,når det gjelder å lage et saltvanns akvarium i så stort kaliber..
Når glassmestern her skulle ha 1200 kroner for å skjere til en glassplate på 120 X 50 cm 5 mm glass for dekkglass,. så tror jeg heller at jeg ville kjøpt ferdig akvarium.+ i tilleg komemr jo skummer, +filtre, levende stein,koraller, fisk etc etc,. så blir det ganske høye priser,.--

derfor kjøp ferdige akvarium og bygg eller ut i fra det..

selger jo saltvanns akvarier nå på zoo buttikken her for rundt 8000 kr ferdige sett,. fisk stein komemr i tilegg
ok takker for svar får vel ta meg en tur i butikkene og se hvis jeg finner noe her nede men hvis jeg eventuelt tyr til og lage meg selv du vet tilfeldig vis ikke ossen silikon jeg trenger siden har hørt man ikke kan bruke vanlig silikon til akvarium siden salt vannet tærer på det eller noe
Du bruker akvariesilikon, som er en silikon som er basert på eddiksyre, Denne finnes i transparent og sort. Noen saltvannsakvarister sverger til sort silikon, da påstanden er at kalkalger vokser mellom lettere i fugene hvis det kommer lys til.

Transparent silikon til akvarier finner du bl a på Clas Ohlson.

Ikke bruk silikon med soppdrepene midler el. til akvarier.
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna & Pål
Reklame for plussmedlemskap