Spørsmål om maling og akvarium.

Jeg har en statue i porselen, som jeg vil male og ha i akvarie. Er det noen som har erfaring med malingstyper og lignende? Tenkte at jeg kansje kunne bruke vannfast maling, og la den ligge i en bøtte med vann i noen ukers tid før den går ned i akvariet. Men vil ikke ta noen sjanser før jeg er sikker på va som er riktig

Innhold
Tanke som slår meg er at enkelte malingstyper kan inneholde bly (hvem har vell ikke hørt om leke-produsenter som må tilbaketrekke tusenvis av leker produsert i Asia som viste seg å inneholde blyholdig maling).
mw
Tanke som slår meg er at enkelte malingstyper kan inneholde bly (hvem har vell ikke hørt om leke-produsenter som må tilbaketrekke tusenvis av leker produsert i Asia som viste seg å inneholde blyholdig maling).

Det er jo sant:S tenkte ikke på det. men du har ikke sett eller hørt om noen som har gjort liknende?
Sikkert ikke nødvendig med flere like tråder?
Uansett, du bør bruke epoksymaling beregnet for bruk i næringsmiddeltanker.
Jotun, Rescon e.l.
Vidar-Alexander
Sikkert ikke nødvendig med flere like tråder? Uansett, du bør bruke epoksymaling beregnet for bruk i næringsmiddeltanker. Jotun, Rescon e.l.

Okey disse er vel giftfrie også? har hørt om noen som anbefaler noe som heter topcoat, har du hørt om denne? uansett, tusen takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap