Er dette en hunnguppy?

Hei!

Kjøpte 5 endlers for en stund siden, hvor det er tydelig 3 gutter og noe jeg antok var 2 damer.
Senere kjøpte jeg 10 endlers til ett annet kar, og de damene som er med der er mye tydeligere.

Ettersom jeg ikke har fått noe yngel på de første, så har jeg begynt å lure på om de første "hunnene" faktisk er hanner?
De har en prikk på halefinnen, ellers lik hunner generellt og de er litt større. De har heller ikke en mørk flekk ved gattåpningen lik de nyere hunnene har (trur ikke de nye er gravide, for de er så små)

Prøvde å ta bilder av hunnene, men de er ikke spesiellt fotogene .

Og så til slutt. Det siste bildet ble solgt til meg som endlers, men det andre som poecilia wingei (som jo er endlers?) Så da lurer jeg på hva slags art det siste bildet er.
æsj, får ikke endret bildene ....
ikke sikker men syntes det ser ut som 3 gutter, damene har vel gattfinne
Tror alle tre er gutter. De har noe som nesten ligner på en "penis" på undersiden, mens hunnene har "vanlig" finne.
Ja, det var dette med gattfinnene, jeg klarer heller ikke å se at de er runde.
Den siste er jo en han, men hvilket art?

Hva skal jeg med 2 "stygge" hanner da ? De andre er jo mye finere. Dessuten så er den ene en del større, som jo hunnene er, så jeg klarer ikke å slå fra meg tvilen.

Syns ikke de "tydelige guttene" virker så veldig interesserte heller ...
Endlers
De fiskene du har bilde av der er ikke rene endlers guppy så langt jeg kan se.

Hunnene til endlers er helt grå.
Hannen er veldig liten i forhold til hunnene.

Mix imellom endlers og vanlig guppy kan gi det utseende som er på disse fiskene.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap