- Hjem
- Forum
- Maller - Andre
- Banjomalle
Banjomalle
Postet 14.11.09 kl 21:07
Postet 14.11.09 kl 21:33
Dem stoler 100% på kamuflasjen sin. Så det er ikke sikkert dem gidder å rikke på seg, selv om du pirker på dem.
Dem er faktisk ikke så verst svømmere, når dem først gidder.
Ellers så er dem noen vanvittig snåle skapninger. Har enda til gode å bli klok på adferden deres. Og jeg har skjønt det slik at jeg ikke er alene om det..
Postet 14.11.09 kl 22:23
Endret: 14.11.09 kl 22:24
Postet 15.11.09 kl 16:38
Postet 15.11.09 kl 23:21
Froskemunnmalle
er ikke det en chaka chaka??
i såfall blir den stor! og den eter det meste vil jeg tro?
mulig jeg tar feil, men den malla påvirker også Ph i vannet betraktelig,.
i såfall blir den stor! og den eter det meste vil jeg tro?
mulig jeg tar feil, men den malla påvirker også Ph i vannet betraktelig,.
Postet 15.11.09 kl 23:28
Ut ifra det som står på fiskebasen, blir den opp til 20cm. Kan ikke vere du blander den sammen med en slektning da filathor..
Postet 15.11.09 kl 23:40
Endret: 15.11.09 kl 23:42
Chaka chaka
mulig det at jeg blander disse to,. men 20 cm fisk med stor munn , vil jeg tro kunne fått plass til litt av hvert,. leste faktisk i går om en slik malle som spiste ganske store ciklider..
og en tynn banjomalle ville vel i allefal bli smakt på,.
uansett du kan jo prøve å se,.
og en tynn banjomalle ville vel i allefal bli smakt på,.
uansett du kan jo prøve å se,.
Postet 15.11.09 kl 23:44
Chaka bankanensis
her er litt info om den )
A nocturnal predator that will feast upon similar size and smaller sized fish. This species has a large mouth, enabling it to swallow large prey. This species will feed at night on other fish in the aquarium. Best suited for a species tank, although can be combined with larger fish than it self.
Although not an active fish, the frog mouth catfish does require quite a bit of room, as it reaches nearly 1 foot in length. It spends most of its time hunkered down on the bottom of the aquarium, preferably under cover of some sort, and even at night it does not actively hunt for food. The frog mouth catfish is best kept alone, as it can swallow prey its own length, be aware that the spine next to the dorsal fin can inflict a painful wound.
sorry at det er på engelsk
A nocturnal predator that will feast upon similar size and smaller sized fish. This species has a large mouth, enabling it to swallow large prey. This species will feed at night on other fish in the aquarium. Best suited for a species tank, although can be combined with larger fish than it self.
Although not an active fish, the frog mouth catfish does require quite a bit of room, as it reaches nearly 1 foot in length. It spends most of its time hunkered down on the bottom of the aquarium, preferably under cover of some sort, and even at night it does not actively hunt for food. The frog mouth catfish is best kept alone, as it can swallow prey its own length, be aware that the spine next to the dorsal fin can inflict a painful wound.
sorry at det er på engelsk
Postet 15.11.09 kl 23:50
Postet 15.11.09 kl 23:52
Paroonhai i 30 liter?!!
Oi da, paroon hai kan jo bli 3 meter lang!!!!
og den spiser opp alt av fisk lenge før det,.
Den fisken burde være forbudt til innkjøp/salg til uerfarne akvarister,.
Om dyrebutikken har sagt at du kan ha en slik i et 30 liter, burde du bare returnere både den å akvariet,.
et 30 liters akvarie passer ikke til annet en reker og små små fisk(til nød)
og den spiser opp alt av fisk lenge før det,.
Den fisken burde være forbudt til innkjøp/salg til uerfarne akvarister,.
Om dyrebutikken har sagt at du kan ha en slik i et 30 liter, burde du bare returnere både den å akvariet,.
et 30 liters akvarie passer ikke til annet en reker og små små fisk(til nød)
Postet 15.11.09 kl 23:57
Postet 16.11.09 kl 00:02
Paroonhai i 30 liter?!!
filathorOi da, paroon hai kan jo bli 3 meter lang!!!! og den spiser opp alt av fisk lenge før det,. Den fisken burde være forbudt til innkjøp/salg til uerfarne akvarister,. Om dyrebutikken har sagt at du kan ha en slik i et 30 liter, burde du bare returnere både den å akvariet,. et 30 liters akvarie passer ikke til annet en reker og små små fisk(til nød)
Maximum Standard Length
The Paroon shark catfish/high fined tigershark has an maximum length
of 120" (300cm) and over 350kg in weight! A 9 foot, 293kg specimen was caught in Thailand in 2006 and is thought to be the largest freshwater fish ever caught.
The species also has one of the fastest growth rates yet recorded for a fish species, possessing the ability to reach a mass of 200kg in only 6 years.
så i en 30 liter eller 300 liter, 5000 liter, eller langt større, blir altfor lite
, Akvariet i bergen har vel kansje plass????
Postet 16.11.09 kl 00:02
Postet 16.11.09 kl 16:52
Postet 16.11.09 kl 18:20
Vips borte
og alt annet som lever i det akvariet på skolen,.
)
)
Postet 16.11.09 kl 20:49
Postet 17.11.09 kl 18:50
Postet 17.11.09 kl 18:50
Postet 28.11.09 kl 09:00