Guppyen min er gravid :]

Hei
Jeg har funnet ut at den ene hunnguppyen min er gravid. Og etter det jeg har lest her inne, har jeg funnet ut at det er en stud til yngelen kommer.
Siden jeg er ganske ny med fisker, lurte jeg på om jeg kan få noen tips?

Jeg skal kjøpe flere planter, og prøve å få tak i flyteplanter. Akvariet er ikke veldig stort. 43 liter tror jeg. Jeg har en stor stein i akvariet med masse hulrom som yngelen kan gjemme seg i. Holdet dette hvis jeg får tak i flere planter?

Takk på forhånd
Jeg bruker å lage en jungel av planter. Har aldri hatt flyteplanter, men plantene jeg har brukt har strekt seg fra bunn til topp - og tar den funksjonen. Jeg bruker også grus, om jeg vil oppdrette levendefødende. Yngel kan falle ned mellom grusen, og svømme opp når den er klar for det.. Pumpen sikres slik at yngel ikke blir sugd inn.

Når det kommer til guppy er det ganske enkelt. Du kan prøve og feile veldig fort. Første gang guppyene føder bruker det ikke være mange yngel, men det bruker å bli mer for hver gang. Tar 25-30 dager fra hun blir gravid, til hun føder. En fødsel kan pågå i mer enn 2 dager. Har merket at kulturguppy gjennomsnittlig holder seg til 2 dager, mens viltfangde guppy kan holde på i enda fler dager.

Hvilke andre fisker har du i karet?
Takk :]

Jeg har 2 andre guppyer, 2 kampfisk hunner og én korall platy.
Flere tips?:]

Vi har kjøpt en sånn fødekasse som de i dyrebutikken anbefalte, men når er det best å ta oppi guppyen?
Heisann! ;-)
Jeg synes også d er litt vanskelig å vite akkurat! Men ca 3 dager før fødsel begynner man å kunne se øynene til yngelen( små sorte prikker) i buken ved d sorte området! Ca 1-2 dag før,får den gravide hunnen en vannvittig appetitt og leter hele tiden etter mat,nesten hysterisk! Den siste dagen/siste halvedagen før , begynner hunn å gjemme seg litt bort! Dette er d jeg har erfart, men d kan jo variere; Temp.,størrelse på kar, innredning, stress,og selvfølgelig er d forskjell på hunnene! Har selv ei i fødekassa nå! Bare å smøre seg med tålmodighet! Lykke til!!! )
Jeg lot min guppy føde uten å ta henne ut eller plassere henne i et fødekar. Det jeg merket var at 2-3 dager før hun skulle føde gjemte hun seg mer og mer på bunnen. Skrudde opp temp med en grad. Til slutt så fikk jeg bivåne nesten hele fødselen. Fisken gjemte seg litt bak en stor rot og fødte. Til og med kom fram for å spise før neste yngel kom ut. Alle 12 lever og har ikke blitt spist opp. Hørte at guppy yngel går til overflaten men mine har gjemt seg veldig godt på bunnen hele tiden. Det er også mange steder i mitt akvarium de kan gjemme seg på. Noen ble jaget litt i starten. Nå er de 2-3 uker og så store at ingen av fiskene bryr seg om dem.
Takk :]
Jeg har ikke veldig mange gjemmesteder, så jeg lar dem være i fødenettet 1-2 uker :]

Kan noen se om det er lenge igjen? Jeg vet at bildet er veldig utydelig, men det er det beste jeg har.
Ok det var veldig vanskelig å se. Om du får sjansen til å titte nøye på buken og enden av buken. Se etter små prikker som er øynene på yngel da pleier det å være ganske før. Hørt noen snakke om en liten hvit tråd ved endetarmen før de føder. Vet du ca dager hun har vært gravid ?
Ja jeg vet at det er vanskelig. Skal prøve, men hun er veldig vill, så det er vanskelig.

Nei jeg har ikke fått telt dager, siden vi var på ferie en uke og.
Tilfeldig bekjentskap
© Karl Inge Stumo
Reklame for plussmedlemskap