Juwel filter

Hei. Har et 110 liter juwlel kar med standard pumpe i sort kasse. Er usiker på om jeg bruker filtrene riktig. I bunn har jeg det blå, så grønt, så sort. På toppen har jeg filtervat. Har hørt noe om at det er greit å fjerne det sorte, og legge ett blåt i tillegg, hvor skal det da settes? Sammen med det i bunn? Går det greit å bytte ett filter, de andre filtrene er jo innkjørt? Takker for info
Hei
Du bruker det for så vidt helt riktig! Du kan drope det svarte. Det er aktivt kull og mange mener at man ikke tenger å bruke det (jeg bruker det ikke på mine Juwel filtere).
Hvis du fjerner kull filteret og setter inn en ekstra blå-svamp så hadde jeg nok satt denne i midten. Følg litt med på vanngjennomstrømningen. Blir den merkbart mindre så hadde jeg droppet den ekstra blå-svampen. Den hvite skal være på toppen uansett. Bytt aldrig mer enn en svamp av gangen. Noen velger å dele svampen og sette inn en halv om gangen for å være sikker...
Plussmedlem
Den sorte er et kullfilter.
Slike brukes ofte for å fjerne medisinrester. Nå er den mere til skade enn til nytte. Bare kast den. Den kan ikke brukes "på nytt".

Erstatt den med [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=50&produktid=1481&Navn=13. Filtermatr. JBL&HKatID=25]blåsvamp[/URL] eller [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=50&produktid=3425&Navn=13. Filtermatr. JBL&HKatID=25]Cirax[/URL].
Er litt usikker på hvilken Cirax som passer til Rekord 110(?), men det er kanskje den jeg linket til over.

Det går greit å bytte et filter. Vi snakker jo om den sorte som ikke har noen funksjon nå.
Den grønne er et nitratfilter, men etter noen uker så fungerer den som en vanlig blåsvamp. Du kan bare beholde den.
Blåsvamp eller cirax
Takk for svar,
Men hva er best av blåsvamp og ciax? Blåsvamp har jeg jo.
Har Cirax andre fungsjoner?
Plussmedlem
Cirax har plass til flere filterbakterier.
Men hvis du allerede har ekstra blåsvamp tilgjengelig så kan du bruke den.
Loomis
Cirax har plass til flere filterbakterier. Men hvis du allerede har ekstra blåsvamp tilgjengelig så kan du bruke den.

Enig med Loomis; hvis du skal kjøpe så kjøp Cirax i stede for blåsvamp. Det er bedre med tanke på bakterie flora.
Cirax
Da blir det kjøpt inn Cirax i morgen, skal være mellom blå, og grønn
(i mitten) ikke sant?
Plussmedlem
Cirax mellom den blå og den grønne blir bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap