Hardfør art til alge-gumling?

Hei. Har behov for en litt hardfør art som digger alger Har fra før Danino i karet. Bunnen er korall-grus. Noen gode forslag?
:)
Har hørt at Leoparddanio spiser alger, men vet ikke om de renser karet.
Eplesnegler, amanoreker, otto, SAE og ancistrus er gode algespisere.
Er Leopard-danio jeg har, men har ikke sett dem så nevneværdig interessert i alger ennå.. Amano-reker, trives de med grusbunn?
Danio
mona o
Danino? Hva er det?


heheh ikke enkelt altid ,med de navna,. :P

er Nok en Danio av et eller anna slag
Sunnmøringer gumler alger. Vel, det er ikke helt sant - de gumler alt som er gratis. Jeg foreslår altså å sette inn et par sunnmøringer i et godt innkjørt akvarium. De er ikke fredelige, men går godt sammen med andre laverestående organismer.
Stein L
Sunnmøringer gumler alger. Vel, det er ikke helt sant - de gumler alt som er gratis. Jeg foreslår altså å sette inn et par sunnmøringer i et godt innkjørt akvarium. De er ikke fredelige, men går godt sammen med andre laverestående organismer.


Er det litt misunnelse ute å går her..


Nei, tror ikke det, gitt. Hva skulle det være å misunne? (Og unnskyld til artemia for å spore av, men hun kommer jo fra et sted der man står han av). For å bøte litt; ja amanoreker klarer slik bunn, men det er kanskje ikke optimalt. Om de får finkornig sand vil de snatre og frese friskt for å finne mikroorganismer i sanden.
Foreslår sebra og tigersnegler de er fenomenale på alger...det samme med thailandsk sumpsnegle eller blånese snegler som jeg kaller de. Ellers er jo også eplesnegler flotte algespisere men ingen slår de to første. )
Har lenge hatt lyst på snegler, men synes dyrebutikkens snegler blir noe kostbare. Der ligger prisen på 80 kr for en eplesnegle:-S Så når jeg ser at folk privat selger dem for alt fra 15 til 25 kr stk............Har bare ennå ikke sett annonser for snegler her i bodø-traktene...
Heidi Ingdal
Foreslår sebra og tigersnegler de er fenomenale på alger.
Enig i at disse er helt rå på algespising, men eg vil ikke anbefale dem likevel. Hos meg "pepret" de karene med egg som var som limt fast. Noe herk...
Artemia
Har lenge hatt lyst på snegler, men synes dyrebutikkens snegler blir noe kostbare. Der ligger prisen på 80 kr for en eplesnegle:-S Så når jeg ser at folk privat selger dem for alt fra 15 til 25 kr stk............Har bare ennå ikke sett annonser for snegler her i bodø-traktene...

Det ligger mange annonser her inne på forumet som både selger og sender snegler. )
Donald
[QUOTE=Heidi Ingdal]Foreslår sebra og tigersnegler de er fenomenale på alger.
Enig i at disse er helt rå på algespising, men eg vil ikke anbefale dem likevel. Hos meg "pepret" de karene med egg som var som limt fast. Noe herk...
Ja de er rå på egglegging..tenk hvis alle disse skulle vært klekt..da ville de blitt kalt for pestsnegler.....de er ikke så veldig vanskelig å få vekk da det er bare å skrape de vekk med neglen ol. Men på røtter osv så gnager ancistrusene mine de vekk....så for meg er ikke de eggene noe problem....blånesene er jo også råe på alger og skitt og lort som samles på bunnen. ...de anbefales også...
Blånese snegl
heidi har du et bilde av den sneglen med blå nese ???
filathor
heidi har du et bilde av den sneglen med blå nese ???

Ja se i annonsen der er det bilde.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap