- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Diger malle - her er bilde. ancistrus, eller ikke?
Diger malle - her er bilde. ancistrus, eller ikke?
Postet 21.11.09 kl 11:10
Dette er nok en ancistrus ja...ville tippet på at dette er en av de slørhalevariantene som er blir "laget" slik i fangenskap...
Kan lese mer om den i artikkelen Ancistrus - litt mer enn bare en algespiser
Kan lese mer om den i artikkelen Ancistrus - litt mer enn bare en algespiser
Postet 21.11.09 kl 11:14
Postet 21.11.09 kl 12:13
Postet 21.11.09 kl 12:18
gurimalleFisken er rundt 15 cm uten halefinne. Forrige eier har hatt den i flere år. Jeg overtok den i går. Sae'n som svømmer i forgrunnen på ene bildet er vel ca 4 cm. Så var spørsmålet, er det en ancistrus, eller er den for stor? Hvis ikke, hva er det?
Det er en gibbiceps. Og det ser ut som den har fått hard medfart på finnene? Forrige eier har vel hatt den sammen med fisk som har nappet den i finnene, for halen var jo helt frynsete.
Denne blir enorm, men den vokser jo saktere ved dårlig stell, slik forrige eier sannsynligvis har gitt den...
Postet 21.11.09 kl 12:26
Takk for svar.
Ja, litt frynsete. Men ser ikke ut som den er skadet. Mer som den har litt dårlige utviklede finner i forhold til bildene på linken. Forrige eier hadde først en 450 liter, men i det siste har har hatt den i et lite kar - 60 liter eller noe sånt.
En ting er sikkert, den kan ikke bli hos meg i lengden.
Så hvis noen i østlandsområdet med stort nok kar vil ha den, gir jeg den gjerne bort. Jeg kan sikkert kjøre den et par timer, for at den kan få leve videre under ok forhold. Så i basen at den trenger minst 500 liter.
Ja, litt frynsete. Men ser ikke ut som den er skadet. Mer som den har litt dårlige utviklede finner i forhold til bildene på linken. Forrige eier hadde først en 450 liter, men i det siste har har hatt den i et lite kar - 60 liter eller noe sånt.
En ting er sikkert, den kan ikke bli hos meg i lengden.
Så hvis noen i østlandsområdet med stort nok kar vil ha den, gir jeg den gjerne bort. Jeg kan sikkert kjøre den et par timer, for at den kan få leve videre under ok forhold. Så i basen at den trenger minst 500 liter.
Postet 21.11.09 kl 16:40
Endret: 21.11.09 kl 16:41
Postet 21.11.09 kl 20:07
Frynsete finner
Vet noen om finnene på denne vil vokse ut igjen eller kan den være syk.
Postet 23.11.09 kl 16:58