- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Magre kuhlii-åler
Magre kuhlii-åler
Kjøpte noen kuhlii-åler i dag som virker temmelig magre. Får ikke tatt noe bilde, men de ser nesten flatklemte ut sett ovenfra, samt hodet ser ut som en klump på enden.
Så jeg lurer på om hvor tykke fullvoksne kuhliier skal være ideelt sett?
Jeg innbiller meg at de jeg har fra før er i godt hold, men ikke direkte tjukke. De har omtrendt form som flytoget hvis jeg skal sammenlikne med noe. Like rund over hele kroppen, og hodet skrår svakt nedover til en butt snute, og siste par centimeter på halefinnen skrår ryggen littegranne nedover før den ender i halefinnen. Man kan ikke se hvor hodet begynner som på de tynne. Kroppen er verken tykkere eller tynnere enn hodet.
Så jeg lurer på om hvor tykke fullvoksne kuhliier skal være ideelt sett?
Jeg innbiller meg at de jeg har fra før er i godt hold, men ikke direkte tjukke. De har omtrendt form som flytoget hvis jeg skal sammenlikne med noe. Like rund over hele kroppen, og hodet skrår svakt nedover til en butt snute, og siste par centimeter på halefinnen skrår ryggen littegranne nedover før den ender i halefinnen. Man kan ikke se hvor hodet begynner som på de tynne. Kroppen er verken tykkere eller tynnere enn hodet.
Postet 27.11.09 kl 23:18
Postet 27.11.09 kl 23:32
Postet 27.11.09 kl 23:36
Inaktiv bruker
Voksen kuhlii
MaretardSå jeg lurer på om hvor tykke fullvoksne kuhliier skal være ideelt sett?
Har 6 mer eller mindre voksne kuhlii-åler, og de er alle i godt hold. Legger ved et bilde av den største, som vi også bare kaller "tjukka" her...hehe. Den er litt blassere enn de andre og har til tider grønnlig farge mot magen, så vi innbiller oss at det er ei dame. Men null bebiser her ennå, da.
Postet 28.11.09 kl 14:22
Postet 28.11.09 kl 23:01
Postet 28.11.09 kl 23:02
Postet 28.11.09 kl 23:03
Postet 28.11.09 kl 23:07
Postet 29.11.09 kl 00:10