Ikea boks

lurer på om det er giftige stoffer i ikea boksen de er på ca 26 l er det noen som har dette som akvarie vil gjerne ha bilder trenger svar
Gunttre
lurer på om det er giftige stoffer i ikea boksen de er på ca 26 l er det noen som har dette som akvarie vil gjerne ha bilder trenger svar





ikke noe svar har hørt at det funker med de fra clas olhson trenger svar
Maren har vel brukt IKEA bokser.
Så tror det skal gå bra. Er vel uansett ikke lov å selge ting som avgir farlige stoffer da feks små unger sleiker og putter alt mulig i munnen.
Kan sikkert rengjøre den med klor for å fjerne eventuell oljefilm fra plasten.

Espen
takk for svar tipper det blir kampfisk daaaaaaa
Hvis du mener kassene som heter samla har jeg drettet og foret opp yngel i dem, så det går nok bra. Jeg bare skylte dem før bruk med kokende vann
Black_Flys
Maren har vel brukt IKEA bokser. Så tror det skal gå bra. Er vel uansett ikke lov å selge ting som avgir farlige stoffer da feks små unger sleiker og putter alt mulig i munnen. Kan sikkert rengjøre den med klor for å fjerne eventuell oljefilm fra plasten. Espen


klor??? tror du skal holde alt som har med vaskemidler og da især klor langt unna alt som skal brukes til og ha fisk i.. men ett større kar med pumper og slikt ville nok passet mye bedre for en kampfisk. minst 50-60l
man kan sikkert bruke klor bare man da skyller godt og lenge etterpå. og har man aquasafe kan man skylle med blanding av vann og det, det skal jo binde klor påstår det :p
skal kjøpe pumpe etter jul har allerede noen kobbertetra sebrafisk og kileflekksrasbora noen av disse jeg kan ha i boksen litt for å teste den glad for allle tips
Maretard
[URLBLOCK1]



ikke akkurat den litt eldre tror jeg
kjøp deg heller ett skikkelig kar du og ha fiskene dine oppi. tenk dette er levende individer og de skal ha litt plass og bevege seg på. blir det samme som at du sku stille deg inn i garderobeskapet ditt og levd der inne. man kan nok sikkert bruke disse kassene til yngel men ikke bruke dem som permanente kar.
vet jo at det kanskje er litt lite men det da bedre enn i de halvliters akvariene i buttiken
det skal jeg være enig med deg i. men må vel heller være bedre at du gir dem god plass og gode forhold, enn hva en plass boks kan gi vel??? kjøp deg ett brukt kar. behøver ikke kjøpe nytt og fansye greier. men gi dem iallefall plass og gode forhold og len deg tilbake i stolen og nyt synet av dem.
jeg har ikke råd til det og boksen er jo 26 liter se på medlemsakvriene mange har kampfisk på mye mindre en det
joda vet det.. også dem som har dem i 2 l "kar" sku aldri vært lovlig og selge slikt engang....
jeg tenker at de kan jo bevege seg mye bedre enn i disse aqua boxene


fisken ligger jo nesten død hele tiden ser det ut som var på buddy en gang der hadde de prøvd og ha 2 hanner i samme akvarie begge døde
Står 60 liter i basen, men vet ikke helt om det er til å stole på. I barnehagen til guttungen har de to kampfisk i en ca 20 liter bolle. Har tatt i mot yngel fra de flere ganger nå. er ingen ekspert på Kampfisk, men syns kassen ser grei ut. Har sett et kar som ble brukt til oppdrett en gang. Var en 60 liter som var fylt med 10-15 cm vann. blir jo ikke mange literne med vann det.
strter denne ïnnkjøringa før jeg tar i filter eller starter den først med filter i
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap