Discus sammen med frontosa?

Ser i venstre meny, Andre har fisken sammenn med:, når jeg leser om Discus at Frontosa er nevnt. Har noen erfaring med Discus og Frontosa isammen?
Jeg har Frontosa på 8 stk som er 6-7 cm store i et kar på 375 liter, med stort utvendig filter. Er det mulig å sette Discus oppi dette karet, evnt hvor store bør di være og hvor mangen kan være lurt å ha?
375 liter vil jo bli for lite om ikke lenge, men kanskje som en mellomstasjon til 2 større kar blir kjøpt inn..
Hoppsann!
Nei, det er ikke mulig å holde disse artene sammen.
De krever fullstendig forskjellige forhold, vannverdier, sirkulasjon, temperatur - det er vanskelig å finne fisk som har mer forskjellige krav enn de to artene der. Discus er vanskelig nok å få til over tid når forholdene er optimale for dem.
6-7 cm store discus krever intens foring, vannbytter daglig og helst et kar hvor konkurransen er liten og forholdene lette å rengjøre (fortrinnsvis BB - altså et helt tomt kar utenom filter/varme).
Takk for raskt svar
Regnet med at det ikke gikk, stusset veldig da jeg så dette i venstre felt.
Har forstått at discus er utfordrende å få til, men har lyst å prøve disse fiskene etterhvert. Er fantastisk fine!
Hallo igjen!
Koss går d mæ frontosaen din? Har du noen bilder av dem som du kan legge ut?
Holde akkurat på å flytta det store karet og fått opp en reol m kar, så eg ska senda dg bilde når eg e oppe å går sjikkeligt igjen. Di vokse t
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap