Jort klart akvariumet.

Har satt opp akvariumet mitt nå (26L) .. tenkte at jeg skulle ut og kjøpe noen fisk i morgen på kvelden eller noe .. noen som har noge forslag hva som kan være noe bra fiks og bjunne med ? xD ferskvannsfisk.


Det vil ta 4 uker før det er klart for fisk. Det er foresten ikke mange fisker som passer i et så lite kar. Så av fisk må det bli killifisk eller betta, men det egner seg godt til reker og snegler..

Desse bør du lese:



















Lykke til, og velkommen til hobbyen.

For å få fortgang på allt, kan du tilsette bactozym. Da kan du slippe inn fisk etter 24-48 timer.
NOOOOT, bactozym er bare oppskrytt og funker ikke lik som alle de andre oppstarts-stoffene
eni me kunt der, det er berre oppskrytt. eg venter i 4 uke før gjer hiver fisk oppi
Bactozym
Hei. Bactozym funket kjempebra for meg! Jeg ventet allikevel i nesten to uker for å ikke ta så altfor store sjanser med fiskene mine (jeg hadde fra før i en 15 l bolle) Men alle lever fortsatt i beste velgående. Så jeg likte bactozym. Leser at mange ikke liker det, men altså null problemer for meg
Fisk
Jeg syns Guppy var en super fisk å begynne med, 1 hanne og 2 hofisker. De er jo så fine. Når jeg fikk yngel kjøpte jeg meg et ynglekar og dette funker kjempebra. (Nå har jeg oppgradert til 180 l)

Men pass på, du blir fort avhengig!!
Kjør heller en 4-ukers innkjøring i steden for å tilsette fisk med en gang. Sparer deg for både fiskedød og vannbytter daglig. Hvorfor ikke bare vente i 4 uker, eller evt spørre om noen i nærområdet har filtergugge å avse?
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap