Frakt av fisk på fly

Litt usikker på hvor jeg skal poste dette, men her kommer det altså.

Noen som vet eler har erfaring med fisk på fly, snakk om 6-7-8 L-maller.
hvordan kan jeg frakte disse med fly?
fikk tilslutt svar fra norwegian at det ikker mulig å frakte levende fisk på flyet. verken som håndbagasje eller kolli.

det var no STEIKE dumt!
Skal du reise med fly selv eller skal du sende fiskene som cargo?
Hvis du skal reise selv:
Det vanligste er at man legger posene (doble solide fiskeposer) sammen med klær i innsjekket bagasje. Selv bruker jeg en liten isoporkasse som har plass i baggen jeg sjekker inn. Det er atskillig tryggere enn å la posene ligge løst med klærne. Noen bruker også plastflasker, men poser er i mine øyne mer egnet til fisk. Å transportere fisk på denne måten fra innland og utland er helt uproblematisk så lenge man ikke opplyser om innholdet. Flyselskapene har nemlig alvorlig vannskrekk.

Å sende fisk som cargo har jeg ingen erfaring med, men jeg vet det er dyrt.
Buss eller posten express
Har fått maller og annen fisk levert flere ganger med bussekspress Oslo-Bergen. Så lenge de pakkes i poser og deretter i isoporesker med noen HeatPacks så klarer de fint en busstur over fjellet - med unntak av vinterperioden da blir det nok for kaldt.

Har også mottatt div fisk på denne måten sendt som Express Over Natten med Posten...

Felles for alle metoder er at du aldri må oppgi at det er fisk du transporterer for da nekter de.... Isopor + HeatPack fungerer alltid.
jeg skal fly selv. kanskje jeg skulle skaffet meg en slik liten isoporeske ja. hvor får jeg tak i det?
om du bestiller hos sass. og siser at du har med deg fisk. skal ikke det by på store problemer. de har egen rom til slikt frakt. men du må nok kanskje bestille plass til kassen/kassene. tror de tar 250 pr kolli. men norwegian kan du bare glemme.
Tilfeldig bekjentskap
© Odd Meyer Løgevik
Reklame for plussmedlemskap