Død kirsebærreke med egg

En av de fineste kirsebærrekene mine døde nettop av ukjente årsaker. Ser den har egg mellom de der flaprefinnene på magen. Denne reken har oppført seg merkelig de siste dagene. Den har gått skjevt siden jeg fikk den fra dyrebutikken, og den har spist lite.

Eggene er gule med noen svarte flekker i. Er det noen mulighet for at disse kan overleve selv om moren er død? Og hvordan gjør jeg isåfall dette når jeg skal på juleferie om få dager?

Har hørt at kirsebærreker spiser sine døde. Har ni andre. Hvis jeg lar den døde ligge på bunnen, vil de spise eggene og?
Ph,gh,kh
hva er vannverdiene dine ?

reke yngelen er sansynligvis døde, siden de ikke får oksygenrikt vann de trenger for å utvikles,.
Var da som pokker at den første yngelen jeg får skal gå galt så tidlig i prossessen.

Sikker på at de er døde? Jeg har hatt moderreka suspendert i akvarievann hele tiden. Den hadde ikke vært død lenge da jeg oppdaget den, og nå ligger den i håven like over utstrømmen fra filteret.

Kunne jeg kjøpt en fødebeholder og hatt eggene i den til de klekkes?
Det kan du faktisk gjøre. Redde eggene.. ha de oppi en fødekasse med luftestein. Gi meg oppdateringer framover. Bilder takk!
Er bare ett problem med den fødetanken, og det er at dyrebutikkene nå ikke åpner før Mandag.

Er det noen mulighet for at eggene overlever i håven eller på bunnen av tanken inntil videre? Og hvor lang tid tar det før en død skapning begynner å lage nidritt?
GAH! Frustrerende!
Du kan prøve det med håven og ha luftestein under kanskje..
Ehm ja, har ikke luftestein heller, så jeg sliter litt.

BLAST AND BUGGERATION! Hadde sett frem til småyngel når jeg kom hjem fra ferien. So much for that...
Da har jeg klart å få mesteparten av egga inn i håven, og håven holder eggene like over utblåset fra filteret. Oksygen tror jeg det er nokk av ettersom det er et tykt beplanter kar i forhold til størrelsen. Men nå stinker fingrene mine verre enn skunkræv.

En annen av hunnrekene ser også ut til å holde seg i ro under en av røttene. Målte akkurat nitrittnivået, og det lå på null som vanlig.
Beklager trippelpost, men målte akkurat vannverdiene, PH er 7,2, og GH er mellom 4 og 5. Kanskje nede på 3, men Tetra testen er litt unøyaktig.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap