Pris på l-maller

Jeg skal en tur utenlands og hente noe fisk. Jeg tar med noen ekstra av følgende fisk:

L121 - vf 10 cm
L128 - vf 20 cm
L200 - vf 20 cm
L183 - vf 10 cm

Jeg er litt usikker på hva prisene er for disse her hjemme. Noen som har noen formening om det.
Her finner du noen meget bra priser på maller.
Jeg tenkte på priser her hjemme i Norge. De prisene i danmark er ved oppmøte der nede nå forsendelsen kommer fra Sør-Amerika.
Nils Vollstad
[URLBLOCK1] finner du noen meget bra priser på maller.

Prisene her er nærmest provoserende for en som dretter maller. Håper ikke dette blir en fremtidig trend.

Erlingos
L200 - vf 20 cm

All L200 over 14 cm er høyst sannsynligvis hanner. Dette gjelder i svært høy grad L128 også, men dem blir tross alt større.

Hvor skal du reise?
Nils Vollstad

Dette er vel å sammenlikne med priser inn til butikk....

Hvis du vil undersøke hva vi som akvarister må betale i butikk, kan du jo f.eks. sjekke listene til Dahls Dyrerike:

Det er vel ikke helt greit å henvis til ei liste der de aktuelle fiskene ikke er nemt?

Til trådstarter er vel svaret at prisene på maller er meget varierende, avhengig av hvor og når du kjøper dem.

Har sett f eks L200 priset fra 3-400 kr og oppover, og da meget langt opp i pris. Kjøper du f eks disse malle direkte fra SA eller tar du den gjennom nordiske importører eller via Asia vil selvfølgelig prisen variere veldig mye, og ikke minst varierer prisen med etterspørsel, tilgang, fraktpriser osv.

Jeg tenker vel Håvard at det er umulig å konkurrere med VF maller på pris, hvis det er snakk direkteimport fra f eks Colombia, Brasil, Peru osv.
Nils Vollstad
Jeg tenker vel Håvard at det er umulig å konkurrere med VF maller på pris, hvis det er snakk direkteimport fra f eks Colombia, Brasil, Peru osv.

Nettop! Det jeg mener er at VF er for billig. Miskenker at dem ofte selges med tap som for publisitet. Dette er selvfølgelig ikke bra med tanke på salg av oppdrettsfisk.
Har du tenkt å hente mallene dine fra Glazer eller fra Danmark Erlingos?
Nils Vollstad

Noen somfaktisk har erfaring med denne butikken/mannen ?

ser på danske akvarieforum at mannen bak butikken er noe omdiskutert.
Vegard Myrvang
[QUOTE=Nils Vollstad][URLBLOCK1] finner du noen meget bra priser på maller.

Noen som faktisk har erfaring med denne butikken/mannen ?
ser på danske akvarieforum at mannen bak butikken er noe omdiskutert.
Det virket som en seriøs selger...
Akavari
er kansje en fordel og lese de andre svarene på tråden før man selv svarer ..4 stk som henviser til den samme linken
Han har litt frynsete rykte. Men det er flere som har god erfaring med fisken han leverer. Uansett veldig bra priser. Akkurat nå sliter han veldig med å få hjem fisk fra Colombia ser det ut til. Kanskje han selv har blitt lurt?
Nils Vollstad

Vegard Myrvang
Noen somfaktisk har erfaring med denne butikken/mannen ? [URLBLOCK2]

Jeg har lest noen tråder om den mannen bak det der, og jeg kan si såpass:
jeg ville ikke tatt i fisk fra han med en ildtang en gang.
Hvorfor blir innlegg amputert og beskåret hele tiden, Nils? Du kan vel skrive en formaning i tråden istedenfor å gå inn og endre folks innlegg hele tiden?
Nå blir jeg sur for man får jo ikke vite hva galt man har gjort om du ikke sier noe!
Beklager, Mona. Skulle selvfølgelig ha skrevet hvorfor.

Begrunnelsen for moderering var negative karakterstikker av enkeltpersoner. Se retningslinjene;
14) Personlige angrep på andre medlemmer i forumet er ikke tillatt.
Nils:
Den linken som du gir ovenfor til "billige maller":
Jeg har lest om den såkalte Catfishworld dk i både danske og svenske forum, og han er i beste fall tvilsom. Det står MYE om han på danske forum... mye! Her er bare et eksempel.
Men han har dårlig rykte i hele skandinavia. Her er en diskusjon på et svensk forum, bl.a. diskuteres det at han selger "direkteimporterte Zebra Hypancistrus L046" som må hentes av kundene på flyplassen i det de kommer fra Sør-Amerika.
mona o
"direkteimporterte Zebra Hypancistrus L046"
Først er de smuglet inn i Colombia

Eg fikk faktisk en mail fra denne Martin angående denne importen. Siden prøvde eg å skaffe meg noen maller, men det skar seg med oppbevaring/henting, så eg bestillte ikke.
Glad for det nå, siden mannen etter alle solemerker støtter miljøkriminalitet; jamfør H. zebra.
At du Mona, tar en beslutning om å ikke bruke denne butikken pga negativ omtale på andre forum er egentlig en privatsak, men siden kritikken er såpass massiv valgte jeg ikke å fjerne linkene til disse trådene. Dermed får andre som vurderer å bruke butikken, selv vurdere hva de skal gjøre.

Nå må det også sies at mye av kritikken går på behandling av fisken i forbindelse med manglende karantene og sende fisk med i posten. Det virker som eier har endret på dette, da han ikke lengre sender fisk. Når det gjelder bruk av maillister for spaming er dette selvfølgelig ikke greit.

Siden kundene nå må hente fiskene hos selger, burde de fleste problemene være løst. Du kan nå se hva du kjøper både størrelse og kondisjon på aktuelle fisk, samt du får se hvordan fiskene blir behandlet hos selger.
Denne personen som blir omtalt har også etter min erfaring et litt dårlig rykte. Man trenger ikke å lete så lenge på nettet før man kan trekke den konklusjonen. Når det er sagt, så kan vi alle slutte våre egne konklusjoner. Mannen kan ha hatt uflaks.

Det jeg ønsker å bidra med her, er litt info om L-200 og L-128. Dette er fisk jeg selv har importert direkte fra Colombia. Prisene ut fra vår butikk er 899,- for store L-200 ca 15cm og 499,- for 6 cm L-128.

Vi har importert litt antall og kan ikke støtte opp under Håvard sin påstand om at det meste er hanner. Slik jeg ser det er det en grei fordeling, men mitt øye er ikke like godt trent som Håvard sitt. Det kan selvfølgelig være tilfeldigheter fra import til import og det er nok også sesongbetont.

På sist import kom det også et fryktelig stort par av L-128, tror jeg har bilder av de et sted. De er i mine øyne garantert en hanne og en hunne.

E
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap