Syk fisk! hjelp!


hei!

en av fiskene minne, en liten otto, er syk!(tror jeg!)
siden mandag har han bare ligget på bunnen i akvariet og pustet fort, men av og til svømmer han rundt med de andre og spiser alger på glasset og sånt, men så kan han bare sitter på glasset, og synke ned, og legge seg i sanden i gjen. nå har han sittet på glasset og glidd sidlengs ned og ligget på siden på bunnen en stund! jeg matet de på mandag med en for tablett som ottoene ( 6 stk.) visstnok skulle holde i en uke. de andre ottoene ser ut til å ha det helt fint og svømmer rundt og sitter og spiser på blader og ruter og alt som er, og guppyene mine har det også helt fint ser det ut til. jeg renset akvariet i går, og testet nitritt som var helt fin. temperaturen er på ca.24-25.5 grader, og de har lys ca. 10 timer hver dag, men det har variert litt de siste dagene.

håper på svar fort, ettersom Mat som jeg har døpt fisken ikke ser ut til å leve, men heller ikke ser ut til å dø :S

Plussmedlem
Hei.
Har du lest denne? Der står den sannsynlige grunnen til at ottoen din oppfører seg annerledes enn de andre.

Personlig ville jeg forsøkt å gi ottoene annen mat enn tablettfór. Prøv de med for eksempel erter, squash, spinatblader og mais. Men dette må være ferskt eller frosset, IKKE fra boks eller tørket. Boksmat inneholder ofte salt og det tar livet av fiskene dine.
Grønnsakene inneholder viktige næringsstoffer som kan hjelpe den lille stakkaren. Agurk liker de godt, men agurk inneholder veldig lite i form av næring og er egentlig mest vann. Men den kan godt gis som litt ekstra kos.

Tabletter er fine å gi sånn i mellom, men du bør ikke gi de tabletter som "skal vare en uke". Dette vil råtne og kan forårsake nitrittforgiftning og fiskedød. Tabletter varer gjerne lenger enn annen fiskemat i og med at de har den formen de har, men har ikke fiskene spist den opp innen rimelig tid (maks en halv time avhengig av tablettype) bør du ta den ut så ikke karet ditt blir forgiftet.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Jensen
Reklame for plussmedlemskap