Juleoppdatering etter flyttinga av akvariet :)

Flyttet akvariet i November, gruet meg til det..hadde laget en båre å ha det på for å slippe å ta ut sand og planter. Det hele gikk kjempebra, mistet "bare" ei platy-dame som egentlig hadde sett litt sliten en stund fra før av. Hadde satt opp 100-literen som jeg midlertidig flyttet de til i det nye huset.
Men nå er alle tilbake i 325-literen pluss en del nye

Er ganske så fornøyd, men ønsker meg konstruktiv kritikk og positive tilbakemeldinger
Har lyst på en flyteplante for å hjelpe yngel å overleve, hadde en hydrocotyle leucocephala..men den trivdes ikke og døde bort Likte den..

Ellers har jeg kjøpt til noen Amano-reker, en mini-ancistrus, noen kuhlii-åler og et kakadue-"par".

Ellers må jeg bare si at Crinum Calamistratum er den beste planten ever!

~Øystein~
Inaktiv bruker
Så kjempeflott ut!
Har noen av de samme fiskene som deg, og det så veldig fint ut i det nye oppsettet ditt

Skulle ønske jeg også hadde et så stort kar - mitt største er på 100 l.

Likte godt Crinum Calamistratum som slynger seg litt som "blekksprutarmer" på bilde nr. 2.

Ellers kan jeg også nevne at jeg også er fan av hydrocotyle leucocephala, og hos meg stortrives den slik at den vokser noe inni granskauen. Begynte med noen få stengler i høst, har nå måttet dele planten i flere deler og fordele mellom flere kar (og solgt noe), for den skygger for de andre plantene om den får spre seg slik den vil. Har forankret den til en sugekopp på den ene kortveggen, surret fast med fiskesnøre. Da holder den seg i overflaten der jeg vil

Dersom du vil ha en hardfør flyteplante så kan du jo kanskje prøve Hygrophila difformis? Den overlever på relativt lite lys i yngelkaret mitt, og vokser som bare det. Den er ypperlig for både reker og yngel. Den vokser også ganske fort og er lett å dele opp/fornye.

Lykke til uansett - og legg gjerne til flere bilder, det var flott kar du har!
Takker

Jøss..skal si hydro-planta trivdes hos deg ja
Har lyst til å prøve den igjen en gang tror jeg..liker den klart best, men så bra ut den du linket til også. Skjønner ikke helt hvorfor den ikke trivdes hos meg..

Stilig bilde av de to kuhliiene sammen. Har begynt å bli husvarme mine også nå.har knapt sett dem den første uka..men nå er de stadig framme fra plantejungelen for å sjekke etter mat.

Så en platy-yngel her om dagen, men fikk ikke fanget den inn..har ikke sett den siden..søren..har så fine platys synes jeg, så vil ha flere yngel.

Nå skal jeg se film sammen med samboeren min

ciao

~Øystein~
Inaktiv bruker
Platy yngel er smarte
Så det kan godt hende den overlever selv om du ikke ser den på en stund. I motsetning til guppyene, har de instinkt nok til å gjemme seg i bunnvegetasjon og planter. Har flere "rest" yngler som har overlevd kullene sine i stuekaret. Nå går alle platyene mine sammen i karantenekaret mitt i vaskerommet - der skal de få yngle uten trusler fra annen fisk

Kuhliene mine ser jeg knapt om dagen. Har nok laget karet alt for fullt av gjemmesteder - bl.a. en steinrøys som er stablet rundt/oppå et bambusrør. Der under ligger de hele dagene, og kommer bare fram når lyset har vært av en stund. Så du er heldig som ser de mer hos deg

Ha en god film så lenge!

Får satse på at den lever ennå da ^^
Så "The Orphanage", en spansk grøsser.. var litt skeptisk siden samboeren min har en tendens til å like grøssere/slasher-filmer av den heller makabre/crappy kvaliteten..men denne likte jeg faktisk veldig godt.. kan anbefales hvis ikke nervene er frynsete

Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap