En liten l-malle?

Hei.
Jege har nå lenge lett etter en L-malle jeg liker og har sett at alle blir litt store. Og nå lurer jeg på: er det noen l-maller som er relativt små, dvs: under 7cm? Er det noen av de som ikke er for dyre?
Disse skal i et 130l akvarium, med kakadueciklider, og en del huler... Hadde tenkt meg 5-6 stk så da må prisen pr stk være ok også...
TAKKER FOR SVAR
Mvh Bernard
Du begrenser mye med 7 cm.
Hva er dyrt?
Hypancistrus debilittera blir ikke så stor. Det er en gruppe tilsalgs i Østfold.
Parotocinclus jumbo kan også være en mulighet. Men ikke en L-malle, hvis det var viktig.
Inaktiv bruker
Hypancistrusene blir ikke så store
Har en Hypancistrus sp. L66 som blir inntil 12 cm. men passer i kar fra 100 l, fantastisk flott malle! Kan anbefale denne ift. fiskene du nevner, har selv denne i lag med kakadueciklider, ancistrus, kardinaltetra, og kuhlii-åler. Burde sikkert hatt flere, men akkurat denne er vanskelig å få tak i her, og jeg ga 299,- i butikk for en ungfisk på 3-4 cm. Vet de går for en del mindre beløp hos private og i områder hvor den er lettere tilgjengelig.

Hypancistrus debilittera (sjokolade-sebrapleco) er jo allerede nevnt. Den blir ikke mer enn 7 cm. og er en veldig flott malle.
Hypancistrusene er typisk litt mer sky enn f.eks. ancistrus sp. oppdrettsvariant. Sistnevnte er inntil 15 cm men passer også i kar fra 100 liter og er veldig aktive og lite sky, så du ser de hele tiden. Ancistrus sp. oppdrettsvariant er veldig lett tilgjengelig både i butikker og blant private, de yngler lett. Dermed er de også ganske rimelige.

Lykke til uansett - maller er sjarmerende fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap